י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הצלחה: בוטל חילול השבת בקרית יובל בי-ם

חברי המועצה החרדים התגייסו, והמינהל הקהילתי החילוני בשכונת קרית יובל דחה את הקרנת הסרטים למוצאי שבת. כל הפרטים

ראוכברגר, פעילות נמרצת
ראוכברגר, פעילות נמרצת

לאחר איומי האולטימטום של חבר מועצת העיר אריה קינג אמש - יו"ר 'יהדות התורה' בירושלים אליעזר ראוכברגר פנה הבוקר (שישי) ליו"ר מנהל תרבות ופנאי בעירית ירושלים אריאלה רגו'אן ודרש ממנה לבטל את הקרנת הסרטים בקרית יובל בשבת. בעקבות הדרישה, הודיעה רג'ואן על דחיית הקרנת הסרטים למוצאי-שבת.

בעקבות ההחלטה אמר ראוכברגר ל"בחדרי חרדים" כי "אני שמח מאד שסייעתי לשמירת השבת בירושלים ואני מודה לגב' רג'ואן ומשה ליאון שסייעו למנוע חילול שבת. נמשיך לעמוד על משמר קדושת העיר ירושלים ושמירת שבת קודש".

יודגש, כי רק שעת הקרנת הסרט שונתה לשעה 5:30 אולם האירוע עצמו מתקיים כשההפעלות לילדים הכלולות בו וכן עצם קיומו - כרוכות בחילול שבת דאורייתא.

כזכור, אתמול פורסם ב"בחדרי חרדים" כי חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג איים לשבור את כל הכלים, לאחר שהציג אולטימטום לנציגים החרדים בעקבות חילולי השבת המתרבים בעיר, לדבריו, בשתיקה רועמת של החרדים.

תחת הכותרת 'אולטימטום לחברי מועצת העיר החרדים' כתב קינג לחברי מועצת העיר ירושלים כי "לאור חידוש הקרנות הסרטים במנהל הקהילתי 'יובלים', לאור דחיית הבחירות למנהלים הקהילתיים בכל העיר (כפי שהבטיח לנו ראש העיר מספר פעמים), הנני מתכבד בצער רב להודיעכם כי נמאסו עלי ההצהרות וההכרזות, והחתמות המכתבים".

לדבריו, "אם הסרט יוקרן בשבת הקרובה במנהל הקהילתי או בכל נכס אחר שבאחריות העירייה (אחריות כלשהי, אף המינימאלית שקיימת), אני מבקשכם, בשם קדושת השבת, מכל חברי מועצת העיר בירושלים החרדים לקדושת השבת, להקפיא לחלוטין את כל העברות הכספים, ההקצאות, התמיכות וכל בקשה אחרת מצד מנהל קהילתי 'יובלים'".

קינג מוסיף כי "אם חבר מועצה חרדי אחד(1!) ירים את ידו בעד החלטה שכזו לבקשת מנהל 'יובלים', בכוונתי לפרוש לאלתר מכל פורום 'חרדי' למען השבת.
הגיע הזמן להפסיק לגלגל עיניים ולאפשר את רמיסת הסטטוס קוו, הגיע העת לצאת למאבק לשמירת השבת", כתב לסיום.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף כי חברי מועצת העיר החרדים והדתיים שיגרו מכתב לראש העיר ניר ברקת שבו הם מתנים את תמיכתם בתקציב העירוני - בשמירה על הסטטוס קוו בעיר. מכתבו של קינג הערב בא להפעיל לחץ על הנציגים החרדים לבל יתנו יד לחילולי השבת.
ראוכברגר קרית יובל ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}