ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

ח"כ אורי מקלב: "אצלנו החינוך יותר חשוב מהפוליטיקה"

בכנס שהתקיים בלשכת עורכי הדין דנו בנושא חוק הפיקוח על הצהרונים • ח"כ יעקב מרגי: "נאלצתי להתנגד לחוק בשל המחויבות שלי להחלטת הקואליציה, אך אנו פועלים מול המרכז לשלטון מקומי" • בעשור האחרון זינקו מחירי הצהרונים ולהורים לא משתלם לצאת לעבוד

ח"כ מקלב בכנס: "נושא  הצהרונים בלבנו"
ח"כ מקלב בכנס: "נושא הצהרונים בלבנו"



אין הורה שיוצא ליום עבודה ולא עסוק בשאלת השאלות: כמה אני צריך לשלם על צהרון לילד, והאם משתלם לי לצאת לעבודה?

ארגוני ההורים כבר זעקו, קיימו הפגנות מחאה, יזמו פגישות ופעולות הסברה בנושא ואף ניסו לגייס כמה שיותר חברי כנסת שיעסקו בנושא – כאשר לא מעט נענו לאתגר שהוא למעשה טובת כלל ההורים במדינת ישראל.

לשכת עורכי הדין קיימה היום (חמישי) כנס גדול בנושא, בנוכחות גופים שונים, וביניהם נציגי הורים.

חבר הכנסת החרדי הראשון שהביע תמיכה בחוק, הוא ח"כ אורי מקלב, חבר בוועדה לזכויות הילד. במהלך הכנס בלשכת עורכי הדין אמר מקלב: "נושא הצהרונים בלבנו. הבעיה היא הגדרת הצהרונים. אצלנו החינוך חשוב יותר מהפוליטיקה הכללית, אבל לפעמים הכדאיות של עבודת ההורים תלויה במחירי הצהרונים".
מקלב על מחירי הצהרונים

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי, הסביר בכנס את התנגדותו לחוק: "נאלצתי להתנגד לחוק בשל המחויבות שלי להחלטת הקואליציה, אך אנו כבר פועלים מול המרכז לשלטון מקומי. ישנם ילדים בישראל שלא השתתפו בחייהם בחוגים. הפערים בין הפריפריה לתל אביב באים לידי ביטוי כבר בגן. ילד בדרום נכנס לגן עם אוצר מילים דל של כ- 600 מילה - לעומת ילד מתל אביב המגיע עם אוצר מילים של כ-3000 מילה. כבר היום אנו פועלים לתקן את המצב".

יצוין כי בתאריך 28.11.16 הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק של חברות הכנסת יפעת שאשא ביטון, טלי פלוסקוב, מירב בן ארי ונאוה בוקר, ובה דרישה לפיקוח על מחירי הצהרונים בישראל. בדברי ההסבר נכתב: "במדינת ישראל פועלות אלפי מסגרות חינוכיות ללא רישיון וללא פיקוח, בהן גם צהרונים הפועלים ברחבי הארץ, ובהם אלפים רבים של ילדים. צהרונים אלו נועדו לשמש מסגרת שהייה והעשרה לילדים מטרום חובה ועד כיתה ג', לאחר שעות הפעילות בגנים ובבתי הספר. עבור זוגות רבים, בהם שני בני הזוג יוצאים לשוק העבודה, מסגרות אלו מהוות ברירת מחדל והם שולחים את ילדיהם אליהן בלית ברירה.

מדינת ישראל אינה מפקחת על מחירי הצהרונים, ובכיס האוויר שנוצר, ניתן להבחין בפערי עלויות של עשרות אחוזים בין הצהרונים השונים במועצות השונות ובין מפעילים שונים באותה העיר. מצב זה מגדיל את חוסר השוויון החינוכי בין הילדים, ומגדיל את ההוצאות הכספיות להורים באופן לא מבוקר וקשה מנשוא.

על כן, חוק מוצע זה נועד להבטיח שוויון בין הילדים ולכן מבקש לעגן בחקיקה את הפיקוח על מחירי צהרונים אלו, ולוודא כי מפעילי הצהרונים לא ירוויחו על חשבון ההורים, אלא יספקו להם את השירותים המגיעים להם על פי חוק במחירים שקולים ואחידים".

בחודש אוקטובר 2016 דנה הוועדה לביקורת המדינה בדרישה לצמצם את מחירי מסגרות החינוך אחרי שעות הלימודים. דו"ח שהוצג בדיון העלה כי עלות הצהרונים זינקה בתוך 14 שנה פי שניים.
צהרונים הורים מרגי מקלב פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד