כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024

בצל השביתה: משרד התחבורה הולם באגד

בצל השביתה בחברת אגד, משרד התחבורה קורא לסדר את החברה: "יש ירידה ברמת השירות" • אגד: ההודעה תמוהה"

צילום: נתי שוחט, פלאש90
צילום: נתי שוחט, פלאש90

בעקבות התדרדרות ברמת השירות של אגד: משרד התחבורה יזמן את חברת אגד לשימוע בגין אי עמידה בתנאי הרישיון.

משרד התחבורה יזמן את חברת אגד לשימוע בימים הקרובים, בעקבות ההתדרדרות ברמת השירות של החברה, בקווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ. כך הודיע היום, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, תא"ל (מיל') מאיר חן.

מנתוני הבקרה של משרד התחבורה, עולה כי במהלך שמונת החודשים האחרונים חלה התדרדרות נוספת ומשמעותית ברמת השירות של חברת אגד, בכל רחבי הארץ ובאזור ירושלים בפרט.

מהנתונים עולה כי 6% מכלל הנסיעות של חברת אגד (כ-7.8 מיליון נסיעות), לא בוצעו כלל וזאת, בניגוד לתנאי הרישיון. בירושלים בלבד, לא ביצעה אגד כ-2.6 מיליון נסיעות (לנוסע)והנוסעים נאלצו להמתין זמן רב בתחנה עד להגעת האוטובוס הבא.

משרד התחבורה הודיע לחברת אגד על החלטתו לקזז 9 מיליון שקלים, מכספי הסובסידיה, בשל אי עמידה ברמת השירות לנוסע וכן על כוונתו, להפחית כ-50 מיליון שקלים נוספים בגין אי ביצוע נסיעות, בקווי השירות של החברה בכל הארץ.

משרד התחבורה הודיע, כי יפעל להמשך התחרות בענף התחבורה הציבורית וביטול רישיונות של קווי שירות ממפעילים שקיבלו זיכיון ממשרד התחבורה להפעלת הקווים ואינם עומדים ברמת השירות הנדרשת.

בשימוע שנערך לאחרונה לחברת אגד, הודתה החברה כי היא אינה מבצעת את מלוא הנסיעות להן היא מחויבת על פי תנאי הרישיון. בשימוע הובהר לחברה כי לא תהיה כל פשרה בנושא השירות ואם היא לא תשפר את השירות, באופן מידי ולא תבצע את כל הנסיעות כפי שהתחייבה, משרד התחבורה ישקול אפשרות להוצאה של קווים מידי אגד והעברתם לחברות אחרות.

בעקבות השבתת שירותי התחבורה הציבורית בירושלים היום, הודיעה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ליו"ר מזכירות אגד, אבי פרידמן, על החלטתה להטיל על החברה, קנס של יותר מ- 14 מיליון שקלים, בגין אי הפעלת השירות ועמידה בתנאי הרישיון

דובר אגד רון רטנר הגיב: "הודעת משרד התחבורה מהיום תמוהה שכן רק באחרונה פרסם משרד התחבורה את סיכום נתוני הבקרה התפעולית, לחציון הראשון של שנת 2016, על מפעילי קווי השירות בישראל ולפיו אגד ניצבת בצמרת החברות, עם מדדים גבוהים בהרבה מממוצע הארצי של החברות בענף. (מצ"ב הדוח) נתונים דומים מתבררים גם מהדוח לגבי השירות העירוני בירושלים, שגם בו מקבלת אגד ציונים גבוהים משמעותית מהממוצע הארצי בענף. נתונים אלה תואמים דוח קודם שפרסם משרד התחבורה לחציון השני של 2015 והדבר מלמד על עקביות ברמת השירות הגבוהה באגד, זאת למרות הקשיים האובייקטיבים בהפעלת התחבורה הציבורית בכלל ובמיוחד בירושלים לרבות, היעדר נתצים, היעדר אכיפה, גודש תנועה במרכזי הערים, אי מתן זכות קדימה לאוטובוסים ביציאה מתחנות ועוד.

"לכך יש להוסיף את העובדה שמצב הענף ומעמד הנהג התדרדר לשפל חסר תקדים, תוך פגיעה משמעותית בשכר הנהגים, דבר שיצר מחסור של כ- 3,000 נהגים בענף. אגד קורא למשרדי האוצר והתחבורה לקדם את הסדרת הסכם הפעילות של אגד לשנים הקרובות וביצירת מתווה שיבטיח את עתיד התחבורה הציבורית בישראל.

"יודגש עוד כי השביתה היום של ועד נהגי ירושלים, הייתה בניגוד מוחלט לעמדת ההנהלה וכי בכל המקרים בהם אירעו שביתות בחברות האחרות בשנים האחרונות, משרד התחבורה לא קנס אף אחת מהחברות".
אגד משרד התחבורה תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}