ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בית המשפט באוקראינה דן בגורלו של משחית הצלב באומן

'בחדרי חרדים' עם תיעוד בלעדי מאולם בית המשפט באומן, שם נמשך הדיון לאורך חמש שעות - ויתחדש שוב היום • רב המקום קורא ליום צום במחאה על הפוגרום

בית המשפט באוקראינה דן בגורלו של משחית הצלב באומן

 

השחתת הצלב ב"אגם התשליך" באומן שבאוקראינה - אמש (שני) התקיים דיון שנמשך כחמש שעות בבית המשפט המקומי באומן, שם דן בית המשפט המקומי בעניינו של הבחור הישראלי מחולון נתנאל שמעון, החשוד בהשחתת הצלב.

האוקראינים דנו בגורל משחית הצלב באומן


ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', הדיון בבית המשפט בעניינו של החשוד נתנאל שמעון עסק בשאלה היכן החשוד ימשיך לשהות במעצר עד המשפט שיתקיים בעניינו בעוד חודשיים, האם במעצר בית בערבות, בבית כלא או בבית חולים, זאת בשל מצבו הרפואי.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי במהלך הדיון החשוד התעלף מספר פעמים, בשל היותו חולה סכרת נעורים, אמבולנס שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ובתום הדיון פינה את החשוד לבית החולים המקומי, שם היה אמור לשהות במהלך הלילה תחת שמירה - אך רופא בית החולים קבע כי החשוד לא זקוק לאשפוז, והוא הוחזר למעצר בבית הכלא.

השופטת קבלה על הפרקליטות על כך שלא הכינה את כתב התביעה כמו שצריך, ושנפלו פגמים בתביעה. היא דרשה שהפרקליטות תתקן את כתב התביעה עד לדיון הנוסף שצפוי להתקיים היום. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בסיוע עסקני הקהילה היהודית באומן, נכנסו כמה עו״ד ומשפטנים לייצג את הבחור בדיונים בבית המשפט, ומשפחתו של החשוד מעודכנת כל העת בכל פרטים.

על פי הדיווחים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' מאולם בית המשפט, החשוד נתנאל שמעון חשוד בסעיף 161 לחוק פגיעה בשויון, זו עבירה שעונשה עד 8 שנות מאסר. מקורביו של החשוד נתנאל שמעון טוענים ל'בחדרי חרדים' כי "שמעון התעלף במהלך הדיון מאחר שמכשיר לבדיקת סוכר שברשותו ניזוק. מתברר שמנהל בית המעצר הזיק למכשיר בדיקת הסוכר שניתן במיוחד לשמעון בשל מצבו הרפואי, כך עלה מבדיקה שערכה על ידי רופאה מקומית".

כזכור, כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים', החשוד נתנאל שמעון פנה בשורת מכתבים לשלטונות באוקראינה וכתב - "לקחו לי את כל התרופות מתא המעצר. אני חולה בסוכרת נעורים, אני מבקש שמישהו יעזור".

בקהילה היהודית מסייעים לבחור ככל האפשר - הרב פרץ קראהן דואג להכניס לו מידי יום ארוחות כשרות דרך העסקן המקומי דוד רפפורט. עסקנים בקהילה היהודית פועלים להגיע להסדר מול הרשויות המקומיות, בניסיון לגרשו לישראל. באם יצליחו להגיע להסכמה עם הרשויות המקומיות, הוא יקבל ויזה שחורה לכל החיים ולא יוכל לחזור לעולם לאוקראינה. הוריו של הבחור נמצאים בקשר כל העת עם העסקנים, וממתינים לפעול לפי ההתפתחויות.

כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', הבחור נתנאל שמעון נעצר במוצאי שבת יחד עם ארבעה מחבריו ששוחררו לאחר יממה - בעוד הוא, החשוד המרכזי שנראה במצלמות האבטחה משחית את הצלב באגם התשליך, נותר במעצר. לטענת אנשי המשטרה הוא הודה במעשים, אך הוא מכחיש שהודה בחקירה, וטוען כי הרביצו לו בחקירה בכדי שיודה במעשיו.

בנוסף לכך, בעקבות הפוגרום באומן לפני כשבועיים, כאשר אנטישמים פרצו לציון רבי נחמן מברסלב והתיזו גז מדמיע וצבע אדום על המתפללים שהיו במקום, ואף השליכו איברי חזיר ונמלטו,
קרא רב הקהילה היהודית באומן הרב יעקב ג'אן לבני הקהילה באומן לקיים ביום חמישי הקרוב ז' טבת, יום צום ותענית.

במכתב שפרסם הרב ג'אן לבני הקהילה הוא כתב: "לכל אנ"ש די בכל אתר ואתר גלוי וידוע על הבזיון הגדול שראו עינינו ועיני כל העולם בקודש הקדשים פנימה מקום גניזתו של אדמו"ר זיע"א ה"ה רבינו נחמן בן פיגא מברסלב. וח"ו לבלום על זאת! ואף אם דוה הלב, עדיין לא מספיק בכך ועלינו להתאחד יחד כאיש אחד בלב אחד בכל מקום שנמצאים ולזעוק כי היינו ללעג ולקלס בגוים לאבד למכה ולחרפה".

הרב ג'אן ממשיך וכותב: "וע"כ הנני פונה לכל חסיד וחסיד, לכל אדם שדוה ליבו על הבזיון לעמוד ולהתפלל בכל מקום שהוא וליחד את יום חמישי ז' טבת הבעל"ט לתענית עד חצות היום ויגדילו לעשות יושבי אוהלים להרבות מעט יותר מהרגיל לקרוא תהילים". לסיום הוא כותב: "ובזה נתאחד כולנו לפני ה' יתברך, ונגלה שבכל זאת שמו לא שחכנו ונזכה שאלוקי ישראל ישוב מחרון אפו והנחם על הרעה לעמו".

 

הדיון אתמול בבית המשפט באומן, אוקראינה














 

מכתבו של הרב ג'אן, ותמונות שלו נוסע חזרה לאומן הלילה






אומן השחתה צלב פוגרום רבי נחמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד