ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

גופות הילדות שנספו בשריפה שוחררו לקבורה

לאחר יותר מיממה בה דרשה המשטרה לבצע נתיחה שלאחר המוות לגופות הילדות שנרצחו על פי החשד בשריפה בירושלים, שוחררו כעת הגופות לקבורה

מתנדבי זק"א והגופות, אמש (יונתן זינדל, פלאש 90)
מתנדבי זק"א והגופות, אמש (יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר יותר מיממה בה דרשה המשטרה לבצע נתיחה שלאחר המוות לגופות הילדות שנרצחו על פי החשד בשריפה בירושלים, שוחררו כעת הגופות לקבורה.

אתמול (א) בשעות הצהרים הועזקו צוותי החירום לרחוב דרך חברון בירושלים לאחר שפרצה שם שריפה. הכפאים שפרצו את דלת הבית איתרו את האם כשהיא מוטלת וללא רוח חיים ולאחר מכן הבחינו בחדר נעול שם בערה אש, פרצו גם אותה שם התגלו גופות ארבעה בנות - ללא רוח חיים.

על פי ההערכת המשטרה, האם, שככל הנראה סבלה מבעיות פסיכיאטריות, תקפה את בנותיה באכזריות והציתה אותן. בהמשך, גם היא נספתה בטרגדיה הנוראה. על מנת לאשש את ההערכה, ביקשו במשטרה לבצע נתיחה שלאחר המוות.

כפי שפורסם הבוקר ב'בחדרי', האב השכול והאלמן, יהודי דתי שעלה עם משפחתו לפני עשור מצרפת, התנגד לביזוי המת באמצעות נתיחה. הוא פנה לעו"ד דרור שוסהיים מהמחלקה המשפטית של זק"א שיסייע לו במאבק. כבר הבוקר, המשטרה הסכימה שלא לנתח את האם ושתי הבנות הקטנות אך התעקשה לבצע נתיחה שלאחר המוות בשתי הנערות בנות ה-9 וה-11 שעל גופן התגלו סימני אלימות.

עו"ד שוסהיים הגיש בקשה דחופה לבית המשפט על מנת לעכב את ביצוע הנתיחה ולדון בעניין בפני בית המשפט. במהלך שעות הצהרים נערכו שיחות בינו לבין חוקרי המשטרה שהחליטו במשותף כי בנערות תבוצע נתיחה מקומית קטנה בצוואר, ולאחר מכן הן שוחררו לקבורה.

"לאחר שביצעו נתיחה מקומית המשטרה שיחררה את כל בני המשפחה לקבורה" אומר ל'בחדרי חרדים' עו"ד דרור שוסהיים. לדבריו, המשטרה הבינה כי בית המשפט לא יאשר נתיחה כללית והגיעו לפשרה במקום להפסיד בבית המשפט.

ההלוויה תיערך עוד הלילה בסביבות השעה 22:00 בבית העלמין הר המנוחות בירושלים, שם תובא האם כבת 36 וארבע בנותיה, בגילאים 11, 9, 4 ו-11 חודשים, לקבורה ומנוחה נכונה.

עו"ד דרור שוסהיים
שריפה בירושלים קבורה המכון לרפואה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד