י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

בצל חקירת נתניהו: חוק נגד חקירת ראש ממשלה

נתניהו ייחקר היום באזהרה, ובליכוד כבר יוזמים חוק שאמור להגן עליו מחקירה בעת כהונתו

ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה נתניהו

על רקע החקירה הצפויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו היום (שני) מקדם יו"ר ועדת הפנים ח"כ אמסלם חוק שמבוסס על הצעת חוק של ח"כ ישראל אייכלר, לאסור על חקירה פלילית לראש ממשלה מכהן.

אמסלם חטף ביממה האחרונה תגובות נזעמות ממתנגדי נתניהו, שטענו כי דווקא הצעת החוק הנוכחית מעידה כי החשש קיים בסביבת ראש הממשלה, אולם אמסלם טוען כי "הקימו כאן צבא כדי להדיח ראש ממשלה. הבוקר אגיש את הצעת החוק שבמסגרתה ייאסר לקיים חקירה נגד ראש ממשלה מכהן".

"זו כבר אובססיה. במדינות עולם שלישי עושים את זה עם הצבא פה יש להם את המשטרה", הוסיף הליכודניק הירושלמי כשנימק את הצעת החוק שלו. לפי יוזמת אמסלם, תיאסר חקירה פלילית נגד ראש ממשלה מכהן. ההצעה מהווה למעשה תיקון לחוק יסוד הממשלה לאסור חקירת ראש ממשלה מכהן בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

"עם זאת, מאחר שאין זה ראוי כי ראש הממשלה לא ייתן את הדין על עבירות אלה, מוצע לקבוע כי תקופת כהונתו לא תבוא במניין תקופת ההתיישנות של העבירה, וכך יהיה ניתן לחקור אותו בעניינה לאחר תום תקופת כהונתו", הסביר אמסלם. "‏ב-20 השנים האחרונות כל ראשי הממשלה נחקרו וזה שיתק את מערכות המדינה. המצב הנוכחי בלתי נסבל. מחליפים ראש ממשלה בקלפי ולא באמצעות מני יצחקי". אמר בנוסף.
ראש הממשלה נתניהו חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}