י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

בלשכת ראש הממשלה ממשיכים לקדם את מתווה הכותל הרפורמי: מגעים בין הרב עמאר והרב רבינוביץ

התקדמות משמעותית לקראת גיבוש מתווה מוסכם בנושא הכותל הרפורמי • הראשל"צ הרב שלמה עמאר, מהמתנגדים החריפים לכותל הרפורמי, שוחח בנושא עם רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ המעורב בקידום ההסכם

הראשל"צ והגרש"מ עמאר עם הגר"ש רבינוביץ הערב. צילום: משה ויסברג
הראשל"צ והגרש"מ עמאר עם הגר"ש רבינוביץ הערב. צילום: משה ויסברג

בדרך לסלילת מתווה מקובל לסוגיית הכותל הרפורמי? מספר ימים לאחר שחברי הכנסת החרדים, גפני, דרעי וליצמן, הגיעו לסיור עם רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ, כדי ללמוד מקרוב על התוכנית המדוברת להקצאת שטח סמוך לכותל, לרפורמים, קיים היום (ב) הראשון לציון רבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, שיחה בעניין עם רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הרב עמאר היה מהמתנגדים החריפים להקמת הכותל הרפורמי במתכונת שגובשה על ידי היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט. הרב אף פרסם מכתב חריף שזכה להדים רבים וחשיפה נרחבת, בו תקף את האפשרות לעשות זאת.

הרב רבינוביץ, מתוקף תפקידו כרב הכותל וכמי שמודע לבעייתיות המשפטית בעניין והסכנה מפני בג"צ, העלול לכפות נוכחות רפורמית, או לפחות התנהלות לא-אורתודכסית ושלא על פי המסורת וההלכה, הוא זה שמנסה למצוא את הפתרון, בהתאם להכרעות רב העיר העתיקה הגאון הרב נבנצאל, ובהתאם לעמדת מרנן הגר"ע יוסף, הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר זצ"ל.

לפני שעה קלה, באירוע ברחבת הכותל המערבי לסיום כתיבת ספר תורה שיוכנס לכותל על ידי ארגון 'הידברות', השתתפו שני הרבנים. בשלב מסוים הם פרשו הצידה, וניהלו שיחה ערה בעניין מתווה הכותל הרפורמי על פי ההלכה.

בין היתר, עסקו הרבנים בעניין הפירצה החמורה שאירעה הבוקר ברחבת הכותל, עת נשים הכניסו ספר תורה בגניבה ובביזיון, וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים'.

יצויין, כי ממידע שהגיע ל"בחדרי חרדים", בלשכת ראש הממשלה נתניהו מתכוונים להמשיך לקדם בקרוב את ההליך ולהביא להקמת הרחבה, ולשם כך ראשי הסיעות החרדיות הגיעו לשטח, כדי להביא למתווה שהחרדים "יוכלו לחיות איתו", כפי שהגדיר הגורם.

עוד יצויין כי מוקדם יותר היום, קבע היועץ המשפטי כי לרב הכותל הסמכות להחליט על התנהלות סדר התפילה ברחבת הכותל.
מתווה הכותל ראש הממשלה הרב רבינוביץ הרב עמאר הכותל הרפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}