ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

על במה אחת: גדולי ישראל חנכו את מרכז בריאות הנפש • צפו

היסטוריה בבני ברק: גדולי ישראל חנכו את המרכז הפסיכיאטרי החרדי הראשון שעל ידי 'מעיני הישועה' • צפו בתיעוד

על במה אחת: גדולי ישראל חנכו את מרכז בריאות הנפש • צפו
שוקי לרר

בראשות גדולי ישראל והאדמו"רים מכל החוגים והעדות, נערך היום (א) המעמד הגדול של פתיחת בית החולים הפסיכיאטרי החרדי הראשון בישראל, שעל ידי בית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק.

ברחבת הכניסת לבית החולים בבני ברק, הוקם אוהל ענק מימדים שהכיל את מאות המוזמנים ובראשם גדולי ישראל, שהגיעו להשתתף במעמד.

במעמד השתתפו: הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ג אדלשטיין, הגר"ד לנדא, הגרב"ד פוברסקי, הגרב"מ אזרחי, הגרמ"ה הירש, הגר"י זילברשטיין, הגרמ"ש קליין, הגר"ש רוזנברג, הגר"מ גרוס, הגר"ש בעדני, הגר"מ מאזוז, הגרח"מ וואזנר, הגר"ב ויסבקר, הגר"י סילמן, הגר"א כהנמן, הגר"מ קסלר, הגרי"מ לאו, הגר"ד לאו, והאדמו"רים מויז'ניץ, טשרנוביל, סאדיגורה, דאראג, בוהוש, סטריקוב, ספינקא, קראלי, הגר"י רצאבי, הגרח"צ שפירא, השר יעקב ליצמן, החכי"ם מוזס, אייכלר, יעקב אשר, ר"ע בני ברק חנוך זייברט, סגני ר"ע בני ברק אברהם רובינשטיין, מנחם שפירא, מיכאל קקון, ועוד.

בניין המרכז הרפואי לבריאות הנפש, כולל שטח בנוי של 12,500 מ"ר, המתפרסים על פני 8 קומות: 3 קומות אשפוז, קומת מרפאות, קומת טיפול יום, לובי וקומת ביניים ו-2 קומות מרתף. עלות בנייתו של הבנין קרוב ל-100 מליון שקלים.

ראשי מערכת הבריאות שסיירו במבנה הביעו התפעלות ואמרו כי "בכל בתי החולים בארץ ובעולם אין רמת מבנה כזה, עם חדרים מעוצבים שבהם יש חדרי רחצה ונוחיות נפרדים לכל שני מטופלים עם מיטות ביתיות, קירות מקושטים בתמונות נוף מרהיבות ומנורת לילה פרטית".

מנכ"ל המרכז הרפואי מעיני הישועה הרב שלמה רוטשילד אמר: "זה לא בית חולים. זה בית מלון שנועד לאנשים שסובלים מבעיות נפשיות. ברור לכל אנשי המקצוע שהאווירה והסביבה משפיעים על שיקומם של החולים, ואצלנו ברוך ה' יש סביבה מיוחדת במינה, שאין בנמצא באף מקום אחר".

השקעה מיוחדת הושקעה במתן פתרונות יצירתיים לשמירת סודיות המאושפזים באופן כזה שגם בני משפחות הבאים לבקר את בן משפחתם ישהו במתחם מיוחד המיועד למפגשי משפחות, כאשר כל משפחה נמצאת בחדר מיוחד עם גישה מבוקרת ע"י מערכת דלתות עם נעילה ממוחשבת ומצולמת, באופן כזה ששאר המאושפזים לא ייחשפו למי שאינם מורשים.

אתר 'בחדרי חרדים' העביר את המעמד בשידור ישיר.



































































































































































בריאות הנפש פסיכאטרי גדולי ישראל חנוכת הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד