י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

נתניהו הקים ועדה לדרישת בנט; בבית היהודי מגיבים: "זה ספין"

המשבר בממשלה סביב דרישתו של בנט למזכיר צבאי עבור כל חבר קבינט, ממשיך להעמיק - ראש הממשלה ניסה להשיג הסדר והכריז על הקמת ועדה שתבדוק את העניין ותגיש מסקנות בזק, אך בבית היהודי דוחים את הפשרה • "מסכן חיי אדם"

נפתלי בנט, צילום: פלאש90
נפתלי בנט, צילום: פלאש90

מה קורה עם הבית היהודי? ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה היום (ו') צוות שימליץ על הדרכים לעדכון והעברת מידע לשרי הקבינט, והכנתם לישיבות תוך שמירה על ביטחון המידע. למרות זאת, בבית היהודי דוחים את ההצעה ואומרים כי זהו ספין חד צדדי.

ההחלטה של נתניהו הגיעה בעקבות דרישת השר נפתלי בנט למנות מזכיר צבאי שיעדכן את חברי הקבינט, ואיומו כי באם לא תתבצע דרישתו - 'הבית היהודי' תתנגד לצירוף 'ישראל ביתנו' לממשלה בהצבעה בכנסת.

על פי החלטתו של נתניהו, בראש הצוות שמינה יעמוד ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, אלוף במיל יעקב עמידרור, וחברים בו המזכיר הצבאי לשעבר, אלוף במיל' יוחנן לוקר, ויוסף צ׳חנובר - שכיהן כיועץ המשפטי למערכת הביטחון וכמנכ״ל משרד החוץ. הצוות התבקש להגיש המלצות בתוך שלושה שבועות.

בבית היהודי דוחים את הודעתו החד צדדית וחסרת המשמעות של ראש הממשלה - ״שום ספין של ראש הממשלה לא יציל חיי אדם, ובטח לא עוד הקמת וועדה חסרת חשיבות כפי שהוא נוהג להקים מעת לעת. מומלץ לשאול את יוחנן לוקר היכן מונח דו״ח הוועדה עליו שקד במשך שנה, כמה פעמים נדון בקבינט, ומה מתוכו יושם עד היום.

"אנו מציעים שבמקום לעסוק בפוליטיקה קטנה ובתדרוכים כל היום נגד הבית היהודי, שראש הממשלה יפתח פשוט את דו״ח צוק איתן, שם ימצא מסקנות הכתובות בדם, שזועקות למימוש.
נטרול הקבינט מסכן חיי אדם באופן ברור ומיידי, ושום ספין לא יכסה על כך. הדרישה לתיקון כשלי צוק איתן ותיקון הקבינט עומדת בעינה״.

אתמול שב השר בנט התייחס על דרישתו למנות מזכיר צבאי לחברי הקבינט, ואמר - "כקברניטים של המדינה, אנחנו חייבים להתייחס לתפקידנו ביראת קודש, בחיל ורעדה, במקצועיות עמוקה, מתוך ידע רחב וערכיות מוחלטת.

"אף קברניט לא צריך להרים את היד עבור החלטה שמשמעותה לשלוח את בנינו לעזה או לבנון, מתוך ידיעה שחלקם לא ישובו, מבלי לדעת ולהבין על מה הוא מצביע, מבלי שיש לו את התמונה והידע, מבלי שיש לו את היכולת לשאול את השאלות הנכונות. ראיתי את זה במו עיניי כמפקד במלחמת לבנון השנייה, וכחבר קבינט ב"צוק איתן". אסור שזה יקרה שוב. לא דרשנו לא ג'ובים ולא תקציבים, דרשנו לשמור על חיי אדם, ועל זה נעמוד".
ראש הממשלה נפתלי בנט קבינט בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}