י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

החילונים לא באו • ראוכברגר לכחלון: "שחרר את המכרז לחרדים"

מתוך ניסיון למנוע מחרדים 'לכבוש' את שכונת רמות בירושלים, הוקצו בעבר מאות דירות ליוצאי צבא ומשטרה, אלא שהאחרונים לא רצו או לא עמדו בתנאים, וכעת דורש חבר מועצת העיר משר האוצר להוציא למכרז פומבי את הדירות הללו

רמות. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
רמות. צילום: יונתן זינדל פלאש 90



יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, דורש משר האוצר משה כחלון, המשמש גם כיו"ר רשות מקרקעי ישראל, להוציא מיידית למכרז פומבי ופתוח את המתחמים בשכונת רמות בעיר אשר הוקצו בעבר בלא מכרז לכוחות הביטחון – צבא ומשטרה, אך בפועל גורמים אלו לא רכשו את הדירות ואין כיום שום סיבה שלא להוציא את מאות יחידות הדיור הללו למכרז פתוח לציבור הרחב.

כזכור, לפני כשנתיים, בתקופת הממשלה הקודמת, בשל לחץ שהפעילו גורמים בכירים בעיריית ירושלים שחששו שהציבור החרדי הוא שירכוש את יחידות הדיור הללו במסגרת המכרז, הוקפא מכרז למאות יחידות דיור במתחם "קאנטרי רמות" שבשכונת רמות בירושלים, והוחלט להעביר את יחידות הדיור הללו לרכישה ללא מכרז ליוצאי צבא ומשטרה.

ואולם בפועל, הגורם בצבא שנבחר לטפל בנושא הודיע כי הוא מוותר על יחידות הדיור הללו ואיננו מעוניין בהם עבור יוצאי צבא, והעמותה שטיפלה בנושא מטעם המשטרה, לא עמדה בתנאים שנקבעו לה ובלוחות הזמנים שנקבעו כאשר הוחלט להעניק לה פטור ממכרז. לאור זאת פנה ראוכברגר לשר כחלון וביקשו להוציא מיידית את מאות יחידות הדיור הללו למכרז פומבי ופתוח לציבור הרחב.

במכתבו לכחלון, הדגיש ראוכברגר, כי "העיר ירושלים, כידוע בוודאי לכבוד השר, סובלת ממצוקת דיור קשה ביותר, ומשוועת לבניה כדי להרחיב את גבולותיה. בשכונת רמות בעיר, הנחשבת לאזור עם ביקושים גבוהים מאד, ישנם שני מתחמים המיועדים לבניית סה"כ 294 יח"ד [לפני הקלת שבס], המתחמים הללו זמינים למכרז לבניה מיידית ונמצאים בשכונת "קאנטרי רמות" שהינו חלק משכונת רמות רבתי. לצערי הרב מתחמים אלו לא הוצאו למכרז, ואני פונה בזאת ומבקש ממך לפעול להוצאת הקרקעות הללו בהקדם למכרז פומבי".

בהמשך סקר ראוכברגר את השתלשלות העניינים בשנתיים האחרונות במגרשים אלו, והדגיש כי ההקצאה בלא מכרז לעמותה של כוחות משטרה פקעה, מאחר ועמותת "נוה ב.ר.ק." שפעלה מטעם המשטרה "לא הגישה את רשימת הרוכשים ולא עמדה בתנאים שנקבעו לה, ומשכך ההקצאה לעמותה בוטלה ודינה של הקרקע להיות משווקת במכרז פומבי".

בסיכום מכתבו ציין, "ישנם מגרשים לבניית לפחות 294 יח"ד, במקום מרכזי ביותר בירושלים, הזוכה להתעניינות מוגברת ולביקוש גבוה, אך מסיבות תמוהות ושאינן מובנות, ולכאורה גם לא ענייניות, כבר מספר שנים ועד לרגע זה אף לא אחת מהקרקעות הוצאו למכרז פומבי, וזאת למרות מצוקת הדיור הקשה בעיר ירושלים. כידוע, בימים אלו מתנהל מאבק כנגד החלטת הותמ"ל לקדם בנייה באזור "מצפה נפתוח" שבסמוך, כאשר הטענה השוללת בניה ב"מי נפתוח" הינה כי יש לקדם בניה של "התחדשות עירונית" או במתחמים זמינים ברחבי העיר, וכך לחזק את ירושלים.

"המתחם נשוא מכתב זה הינו בתוך ירושלים, זמין מיידי לבניה, וביכולתו לחזק את ירושלים ולהוסיף לה כמות נכבדה של מאות יחידות דיור בשכונה מבוקשת ובאזור מרכזי. משכך אני פונה אליך בבקשה, כיו"ר רשות מקרקעי ישראל, לפעול על מנת להוציא מתחמים אלו מיידית למכרז פומבי, וכך לחזק את ירושלים ולספק לה מאות יחידות דיור חדשות זמינים מיידית לבניה".
אליעזר ראוכברגר דירות צבא חרדים שכונת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}