ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

השר גבאי: הגזענות דומה לזו שהייתה בגרמניה

השר אבי גבאי מ'כולנו' הצדיק את דברי סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן, שטען כי יש דמיון בין התהליכים בישראל של ימינו לאלו של לפני השואה בגרמניה

גבאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גבאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סערת דברי סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן בטקס יום השואה: השר אבי גבאי מ'כולנו' מגבה את דברי גולן, והוא אומר כי יש בישראל התלהמות וניצנים של גזענות, שדומה לעיתים להתלהמות בגרמניה של שנות העשרים והשלושים.

בשבת תרבות בפתח תקווה אמר השר גבאי כי "לאלוף יאיר גולן יש מספיק זכויות ונקודת מבט בכדי שנקשיב לדברים ולא נתנפל עליו. ההתלהמות סביב גולן אינה במקום. צריך לעודד בכירים לומר את האמת שלהם ולא להיפך".

"אני לא מאמין שהוא התכוון למלחמת העולם השניה ולשואה. אין שום דבר שדומה בין מה שקורה כאן לבין השואה, אבל בהחלט יש כאן התלהמות וניצנים של גזענות שדומה לעיתים להתלהמות בגרמניה של שנות העשרים והשלושים".

כזכור האלוף כולן נשא דברים בטקס שהתקיים במכון משואה בקיבוץ תל יצחק ואמר כי "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 70 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום".

למחרת, בעקבות הסערה שהתחוללה, פרסם גולן הבהרה בה נכתב כי "ההשוואה אבסורדית ומשוללת כל יסוד, ולא הייתה שום כוונה ליצור הקבלה כזאת או למתוח ביקורת על הדרג המדיני. צה"ל הוא צבא מוסרי השומר על טוהר הנשק ועל כבוד האדם".
מהל האלוף גולן השר גבאי כולנו יום השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד