כ"א חשון התשפ"ה
22.11.2024

כך פייסבוק מחליטה אילו דיווחים פופולריים תראו ב'פיד' שלכם

בפייסבוק מעודדים את הצוות לקדם רק קטעי וידיאו שעלו לרשת החברתית עצמה ולא ליוטיוב בלבד ■ הצוות התבקש שלא להזכיר דיווחים שנלקחו מטוויטר ■ לצוות רשימה של מקורות חדשותיים שנחשבים לעדיפים כמקורות

  • כ"ז ניסן התשע"ו
.
.



יותר מחצי ממשתמשי פייסבוק מתייחסים לרשת החברתית כאל מקור חדשות. משתמשי הרשת יכולים לצרוך חדשות דרך עדכונים שמשתמשים אחרים מפרסמים בה, דרך כתבות שסוכנויות החדשות מפרסמות בעמודי הפייסבוק שלהן או דרך פרסומים שפייסבוק מציעה בעצמה כ"נושאים חמים".

בפייסבוק כבר ציינו בעבר שפרסומים מסוימים מקודמים ב'פיד' לפי אלגוריתם מסוים. אלגוריתם זה, כך נטען בעבר, מזהה אייטמים שלאחרונה הרקיעו שחקים ותפסו פופולריות ברשת. זאת, לאחר שקבוצת אנשים מטעמה נותנת להם כותרת ומוסיפה להם תמונות.

הבלוג GIZMODO חשף אתמול (ג') את הקווים המנחים שעל פיהם מחליטים ברשת החברתית אילו תכנים יקודמו ב'פיד'. לדבריו, בפייסבוק מעודדים את הצוות לקדם רק קטעי וידיאו שעלו לרשת החברתית עצמה ולא ליוטיוב בלבד. נוסף על כך, הוא טען כי הצוות התבקש שלא להזכיר דיווחים שנלקחו מטוויטר ולהקפיד לקדם אייטמים שנחשפו בפייסבוק.

כך, נראה כי בידי הצוות מעין רשימה של אתרי חדשות שנחשבים למועדפים לשימוש, במקרה שמקור המידע הוא לא פייסבוק. בבלוג גם נטען, כי לצוות רשימה של מקורות חדשותיים שנחשבים לעדיפים כמקורות. כמו כן, צויין כי הצוות רשאי להתעלם מכותרות מסוימות, גם אם אלה פופולריות, במידה ששלושה מקורות שונים לא התייחסו אליהן.

ככל שיותר ויותר אנשים מסתמכים על פייסבוק כמקור חדשות וככל שיותר מפרסמים מסתמכים עליו ככלי שיקדם את פרסומיהם, חשוב להבין איך אנשי הרשת החברתית בוחרת מה יקודם, כך נטען בבלוג.
פרסומים מקודמים אלגוריתם פייסבוק קידום בפייסבוק פיד החדשות טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}