י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

תושבי העיר העתיקה: "השקט היה מדומה - התחושות קשות מאוד"

הפחד חזר לרחובות העיר העתיקה בירושלים: תושבים ל'בחדרי חרדים': "התחושות שלנו מאוד קשות, אחרי תקופה ארוכה של שקט, חזרו הפיגועים - המשטרה חייבת להגביר את האבטחה"

צילום: מיכאל פטאל, פלאש 90
צילום: מיכאל פטאל, פלאש 90

"השקט היה מדומה", כך אומרים תושבי העיר העתיקה בירושלים, ל'בחדרי חרדים'. המחבל שביצע את הדקירה נלכד.

בעקבות הפיגוע הלילה (ב'), שבו נפצע חרדי בן 60 בינוני, חוזרת הדאגה לסימטאות העיר העתיקה. בניה פרידמן תושב המקום, ועסקן מקומי אומר ל'בחדרי חרדים': "התחושות שלנו מאוד קשות, אחרי תקופה ארוכה של שקט, חזרו הפיגועים ונראה שהשקט היה מדומה.

"המחבלים ממשיכים לנסות ככל שביכולתם לפגוע ביהודים שהולכים להתפלל וללמוד באזור הכותל והעיר העתיקה. מבחינתינו זה אומר שהמשטרה וכוחות הביטחון חייבים להגביר את האבטחה והסיורים באזור, בעקבות הפיגוע.

"חשוב לציין", ממשיך פרידמן ואומר, "שלמרות הפיגוע לא נרתע ונמשיך לצעוד אל הכותל, שהערבים לא יחשבו לרגע שסכין תצליח לעצור את עם ישראל מלהתפלל בכותל. התושב שנפצע הערב בסך הכל הלך על הדרך המוליכה לכותל המערבי. האמורה להיות מאובטחת. הנדקר הוא תושב מאה שערים ולא מתגורר בעיר העתיקה".

הפיגוע התרחש בסמוך למקום מגוריו של פרידמן. "אני חייב לציין", הוא מוסיף, "שמאז הפיגוע הערב, המשטרה נמצאת כאן בכוננות ובסיורים מוגברים, ואף מבצעת חיפושים נרחבים. המשטרה באמת עובדת חזק בשעות האחרונות".

תושבים נוספים עימם שוחחנו בעקבות הפיגוע אומרים: "החששות חוזרים, אבל זה לא ירתיע אותנו, נמשיך בדרכינו ולא נחשוש, בתקווה שהשוטרים וכוחות הביטחון יפעלו במלוא הכוח".

הלילה בסמוך לשעה 22:15, מחבל דקר חרדי בשנות ה-60 לחייו בפלג גופו העליון ברחוב חלדיה בסמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים.

פיגוע בשער האריות: תלמיד ישיבת \
צילום: דוברות מד"א

כונני איחוד הצלה וצוותי מד"א העניקו לנפגע טיפול רפואי ראשוני באיזור ההוספיס, והוא פונה לבית החולים שערי צדק כשמצבו מוגדר בינוני.

כוחות משטרה ומשמר הגבול פתחו מיד בסריקות נרחבות לאיתור המחבל הדוקר, והוא נלכד.

חיים אטיאס מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה סיפר: "מדובר בתלמיד ישיבת שובו בנים שסיפר לנו שיצא מהישיבה ונדקר בפלג גופו העליון. כשהגעתי לזירה הוא היה בהכרה ולאחר שנדקר רץ לעבר שוטרים שהיו בסמוך בכדי שיזעיקו את כוחות ההצלה. לאחר שהענקנו לו טיפול רפואי ראשוני הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים".

העתירו בתפילה עבור: ישראל בן תרצה לרפואה שלמה.
דקירה רובע יהודי שער האריות פיגוע משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}