י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

חסידי הרב ברלנד: "לנאצים היה יותר טוב"

עקיבא ווייס פגש את חסידי 'שובו בנים' שהפגינו הבוקר למען מנהיג הקהילה, ושוחח עם כמה מהם על מעצרו של הרב והחשש הכבד לחייו

צילום: רוני שיצר פלאש 90
צילום: רוני שיצר פלאש 90

מאות מתלמידי מנהיג קהילת שובו בנים, הרב אליעזר ברלנד, הגיעו הבוקר (ב) להפגין ולהתפלל שחרית מול בניין שגרירות דרום אפריקה ברמת גן, במחאה על מעצרו של הרב ברלנד. בשיחה עם בחדרי חרדים זעקו תלמידי הרב כי הוא נמצא במצב בריאותי קשה מאוד וקראו לשחרורו.

אהרון שוורץ, תלמידו של הרב ברלנד, אומר לבחדרי חרדים כי "אנחנו מוחים על מעצרו של איש צדיק גדול וקדוש מגדולי הדור, שיושב במעצר כבר יותר משבוע וחצי בתנאים הכי מחפירים שיש, כמו אחרון הפושעים, ללא הדברים המינימאליים, תנאים בסיסיים" לדברי שוורץ, "מי עוצר אדם בן 80? אפילו כשעצרו נאצים פושעים נתנו להם תנאים יותר טובים ממה שהרב מקבל".

הפגנה למען הרב ברלנד


נתן בן אור אומר לבחדרי חרדים: "קיבלנו דיווח מהמשמש בקודש שהרופא של בית המשפט שם אמר שאם המצב יימשך כך הרב יכול למות. אנחנו פה כדי לזעוק את הזעקה, מי שיכול לשמוע אותנו שישמע. אנחנו מרגישים נרדפים. הרב כלוא ולא נתנו לו יומיים לאכול".

דוד שינבוים, נציג החסידות שנפגש עם הקונסול של דרום אפריקה במהלך ההפגנה, סיפר על הפגישה: "הצגנו את העניין שהרב נמצא במצב בריאותי מאוד קשה, שהוא בן 80 והבריאות שלו מתדרדרת, והוא צריך באופן דחוף את התרופות והאוכל".

לדבריו, הוא אמר לקונסול כי הרב יכול להיות במעצר בית עם אזיק אלקטרוני. "הקונסול אמר כי יכתוב תצהיר למשרד החוץ בדרום אפריקה ויטפלו בזה בדחיפות".

ההפגנה הבוקר מול השגרירות. צילום: רוני שיצר - פלאש 90






























הרב אליעזר ברלנד הפגנה תלמידים מעצר בית פושעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}