י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

קינג: "סבן יכניס את הזנב", סבן: "אחזור למלונה"

עימות רווי סרקזם בין שני חברי המועצה במהלך ראיונות וירטואליים בקבוצת ווטסאפ • על הפרק: הנהגת ש"ס, שמירת השבת, המנהלים הקהילתיים, חיים אפשטיין ובניית גני ילדים

סבן. צילום ארכיון
סבן. צילום ארכיון

עימות ראש בראש בין חברי מועצת העיר ירושלים נחמניאל סבן מש"ס ואריה קינג, בראיונות ללא צנזורה שהעניקו בקבוצת הווטסאפ 'מרכז התקשורת' של שושי הלר, שיוזמת ״מסיבות עתונאים וירטואליות״.

ראשון המתראיינים היה מחזיק תיק חירום ובטחון בעירייה, אריה קינג, שתקף בחריפות את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ואת חברי המועצה מטעם ש"ס בעירייה הכפופים לו. קינג פתח ואמר שמלכיאלי "פגע בשלמות העיר ובקדושת השבת, כי מישהו שלח אליו הודעה לנייד לעשות כן". גם שר הבריאות יעקב ליצמן הוזכר בראיון כמטיל מגבלות על יוחנן ויצמן, חבר המועצה מטעם אגודת ישראל.

קינג גם חילק מחמאות: ״כוכבי השבת שלי בעיר ירושלים הם ללא ספק חיים אפשטיין ויצחק פינדרוס. חבל שאני לא יכול לומר כן גם על נחמניאל סבן, הוא מי שהיה אמור לקבל את הכוכב (של השבת) של ש״ס, אך הוא (סבן) ואני וכולנו פה יודעים, שטלפון אחד מלשכת שר הפנים והוא יכניס את הזנב בין הרגליים ויפרסס למלונה. עצוב מאד. כואב מאד, כי פיני, אשר, צביקה, נחמניאל ומיכאל הם אנשים טובים מאד... אך כל הקריירה שלהם תלויה באיש אחד- דרעי. ולכן הם לא יפעלו נגד הוראותיו".

בתגובה עלה חבר המועצה מטעם ש"ס נחמניאל סבן, שהגיב על הדברים הקשים שנאמרו נגדו: "לגבי מר קינג, אני עוד לא הגעתי למצב שבו הורתה לי התורה דבר אחד ויו"ר התנועה הורה לי דבר אחר. לא מאמין שזה יקרה, במידה ואקלע לסטואציה מהסוג שתואר אשאל את חכם שלום כיצד לנהוג ומה שיורה לי אעשה - כולל לחזור למלונה״.

על התחבורה הציבורית בשבת ענה סבן: "נושא התחבורה הציבורית בשבת הינו מכת מדינה שמן הראוי שייפתר ברמה הארצית מול הדרג הפוליטי בשלטון המרכזי ולא ברמה המוניציפאלית".

״מדוע הסכמתם להקריב את הבחירות למנהלים הקהילתיים שכוללים את קרית יובל שנגועה בחילולי שבת, תמורת מנהל קהילתי אחד - רמות - שלא ישתלטו עליו החילוניים?" הקשו העיתונאים, וסבן השיב "בפעם האחרונה שהסתכלתי על עצמי לא ראיתי על עצמי שלט נגרר וכבר אמר מי שאמר 'אני לא אגרר...' לעצם העניין, ראש העיר ניסה להוביל מהלך שגם בקרית יובל לא תערכנה בחירות וניסו לשבת עם נציגי תושבים בכדי לסגור ענינים וברגע האחרון כשעברתי על הדברים בהוראת הרבנים היתה שם רמיה ואחיזת עיניים, בלשון המעטה, מה שהכריח אותנו לדחות גם בקרית יובל. רמות, היא גם חלק מירושלים (פורים בט״ו..) וגם שם חשוב שהייצוג החרדי יהיה הולם. חקיקת חוקי עזר לא נחוצה כאן, נחוצה כאן האכיפה שלהם וכשזה יקרה זה יהיה היסטוריה".

לגבי השאלה מדוע ש"ס המחזיקה בתיק החינוך לא בנתה אפילו גן ילדים אחד בקרית יובל ענה סבן: "לגבי גני ילדים בקרית יובל, ישנו את החטא הקדמון של הכלל שקבע ראש העיר - לא מעבירים מבנה ממנח״י למנח״ח. באשר לבינוי חדש, בועדת הכספים הקרובה יאושר תקציב להתחלת בניה לגני ילדים באזורנו, כשבמקביל אנו מקדמים הקצאות בתוך השכונה".

במהלך הראיון העלה סבן מודעות עם תמונות אתרים בירושלים, המזמינות לבוא בחג ולבקר בעיר. ״פרויקט התמונות הוא יוזמה פרטית שלי אחרי הפיגוע שהיה השבוע, כדי להזכיר לכולנו שפסח זה בירושלים״. לסיום אמר, כי ש"ס צריכה להריץ מועמד מטעמה לראשות העיר והוסיף שהוא לא פורש ולא מפוטר.
נחמניאל סבן אריה קינג עימות קבוצת ווטסאפ ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}