כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

שר הבריאות נגד ענקית המזון המהיר

שר הבריאות יעקב ליצמן נגד ענקית המזון המהיר מקדולנדס: "צריך לחנך את הנוער לא לצרוך אוכל מהיר"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ליצמן נגד מקדונלדס: שר הבריאות יעקב ליצמן יוצא היום (ג) במאבק פומבי כנגד חברת המזון מקדונלדס ואמר כי בישראל לא צריך להיות מזון מהיר.

בתיעוד שפורסם הערב בחדשות 10 נשמע השר ליצמן אומר בכנס קרדיולוגיה השנתי כי, "לא צריך לאכול ג'אנק פוד, מקדונלדס אאוט. לא במדינתנו".

ליצמן הסביר: "צריך לחנך את הנוער שלא לאכול מזון מהיר", והוסיף: "אני יודע שאנשים לא אוהבים שאני אומר את זה, אני יודע שחברות גדולות לא אוהבות את זה, אבל יש לי סוד בשבילכם - אין לי פריימריז".

ליצמן נגד מקדונלדס: לא צריך לאכול גאנ\
"לא צריך לאכול גאנ'ק פוד". הצילום באדיבות חדשות 10

ל'בחדרי חרדים' נודע כי פרסום הדברים ותגובת ליצמן באה, לאחר שבשבועות האחרונים חברות גדולות מפעילות מסע ומכבש לחצים של החברות הנוגעות בעניין על שר הבריאות, במטרה לעצור את המהלך המשמעותי של המשרד מתכוון להשיק בקרוב, לפרסום על הסכנות במזון מהיר וג'אנק פוד. החוששות מהפסדים גדולים בשל מאבק משרד הבריאות ופירסום כי האוכל המהיר אינו תורם לבריאות. התקיימו פגישות ונשלחו שליחים שהפעילו לחצים.

מחברת מקדונלדס נמסר בתגובה לחדשות 10: "התבטאות שר הבריאות הינה התבטאות אומללה שנובעת מחוסר רצון להפנים ולקבל את מהפכת הבריאות האדירה שביצעה מקדונלדס ישראל בעשור האחרון.

"בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין השר וראשי משרדו לעמרי פדן, הבעלים של מקדונלדס. בפגישה יידע פדן את השר בעיקרי המהפכה שנעשתה מזה עשור וכוללת הורדת כמות השומן בבשר בחצי, הוצאת שומן הטראנס מהציפס, הפחתה של שני שליש בשומן הרווי במוצרים המטוגנים, הפחתת סוכר ונתרן בכל המוצרים ופרסום של מים בלבד בארוחת הילדים. החברה תומכת בחובת פרסום של כמות הסוכר במוצרים. ההתבטאות של השר בכנס היום היא התבטאות חסרת אחריות המצביעה על שיקולים זרים, דעות קדומות ובורות".
יעקב ליצמן מקדולנדס מזון מהיר בריאות חברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}