י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אימה בבני ברק: נערי שוליים היכו ואיימו

נערי שוליים חמושים בסכין היכו עוברי אורח במרכז בני ברק, במהלך ליל שבת • ואיך טיפלה המשטרה בעניין?

אימה בבני ברק: נערי שוליים היכו ואיימו

פחד בליל שבת בני ברק: קבוצת נערים מצויידים בסכינים היכו עוברי אורח ברח' אהרונוביץ בעיר.

בליל שבת, סמוך לשעה 23:15, פרצה קטטה בין נערי שוליים ברחוב אהרונוביץ פינת נפחא בבני ברק. מעדויות עוברים ושבים, הקטטה החלה בין הנערים עצמם, ובהמשך הם תקפו גם עוברי אורח. עד ראייה הבחין באחד הנערים המחזיק סכין עם להב באורך של כ-30 ס"מ.

העיר בני ברק סבלה בעבר רבות מנערי שולים שתקפו עוברים ושבים במהלך השבתות. בשנים האחרונות התופעה נרגעה אך מעדויות שהגיו ל'בחדרי חרדים', התופעה חזרה לעיר התורה והחסידות.

"יצאתי עם אשתי בליל שבת בחצות לערך לשאוף קצת אוויר", סיפר מ. ל'בחדרי חרדים', על מה שחזו עיניו. "ראיתי קבוצה של כ-15 צעירים בני 17-18 הולכים עם מדריך, כולם צועקים ומתלהמים "אנחנו נראה להם מה זה, נדקור אותם" שמעתי אותם צועקים. לא ייחסתי לכך חשיבות והמשכתי בדרכי. תוך כמה דקות אני רואה שני בני אדם שכובים על הכביש ליד חנות שיווק ישיר, ומספר נערים מכים אותם. נותרתי לעמוד קצת מרחוק, והקטטה המשיכה", הוא מספר.

אולם על פי עדותו זו הייתה רק ההתחלה: "לאחר כ-10 דקות ראיתי את אחד המכים, עם משקפי שמש, נכנס מאחורי אחת החנויות ויוצא משם חמוש בסכין עם להב באורך של כ-30 ס"מ, והחל לצחוק ולקלל תוך כדי שהוא מאיים בדקירה".

יותר מזה הוא לא היה צריך, הוא ניגש מיד לתחנת כיבוי האש הסמוכה, שם ביקש מהמוקדנית להזמין משטרה בדחיפות. "סיפרתי לה שיש קטטה המונית עם מעורבות סכינים, וכל דקה של עיכוב יכולה לעלות בחיי אדם. היא הזמינה משטרה והנערים המשיכו להשתולל, היכו כל מי שעבר ברחוב. לאחר לפחות 20 דקות הגיעה למקום ניידת של השיטור העירוני, והצעיר שאחז בסכין נמלט.

"שוטר ופקח שהיו בניידת עצרו אחד אחד הנערים, אולם מי שהיה חמוש בסכין הצליח לברוח". על פי עדותו, הנערים התגודדו מסביב לניידת השיטור ודרשו את שחרור חברם, כאשר האזרחים מבקשים בקשה אחת, "תזעיקו תגבורת".

אולם לדבריו הניידת עבזה את המקום, ושום כוח משטרתי אחר לא הגיע. "הנערים שנמלטו קודם חזרו למקום, החלו להכות את חסידי דארג שיצאו מהטיש וכן עוברים ושבים. רצתי שוב לתחנת הכיבוי לבקש שוב להזעיק עזרה, לאחר עיכובים הגיע לתחנת הכיבוי מתנדב משטרה, שוחח עם המוקדנית, הזדהה, והיא חייגה עבורו למשטרת מרחב דן, על מנת שיוכל להסביר ליומנאי את תמונת המצב. לדבריו, לאחר של כשעתיים מורטות עצבים, במהלכה רק ניידת אחת הגיעה למקום ועזבה מיד, הוא עזב גם כן את המקום לביתו.

לא בפעם הראשונה
מסתבר שלא מדובר במקרה תקיפה ראשון באיזור. בשבוע שעבר, אברך יצא עם אשתו ילדיו מרחוב שפירא לרחוב אהרונוביץ, גם כן בחצות ליל שבת.

"לפתע הבחנתי באבן שהושלכה לעבר עגלת התינוק שלי שבנס לא פגעה" סיפר, "פניתי לנערים שאלתי אותם למה, ממש לא ציפיתי לתשובה כזו. אחד הנערים ניגש אלי עם אבן בידו, ובעוצמה רבה דפק לי את האוזן הימנית, ומיד לאחר מכן ארבעה נערים התנפלו עלי והחלו לתת לי מכות, סתם ככה, כי עברתי במקום והעזתי לשאול למה השליכו אבן לעבר עגלת התינוק".

במהלך דקות אחרות הנערים המשיכו לתקוף את האברך, אז הסתיים הטיש בחסידות דארג, והמוני החסידים שיצאו הבריחו את הנערים. "פניתי למרפאת טרם ברחוב ז'בוטינסקי, שם תוך כדי הטיפול סיפרתי להם איך זה קרה והם מיד הזמינו משטרה שביצעה סריקות ברחוב אהרונוביץ', אך לא מצאו דבר. במוצאי שבת הגשתי תלונה במשטרה, ואני עדיין ממתין לשמוע שמישהו עשה משהו בעניין המסוכן הזה". בנתיים, האברך סובל מקושי בשמיעה באוזן שנפגעה.

מהשיטור העירוני נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה מעמיקה. ממשטרת ישראל נמסר כי התקבל דיווח על אירוע קטטה ברחוב נפחא בבני ברק. "ניידת הגיעה למקום תוך 4 דקות וטיפלה באירוע במקצועיות וע"פ החוק עד לגמר האירוע". לגבי התקיפה בשבת שעברה, נמסר שנערכת חקירה בעניין.

יצויין, כי החל מינואר 2016, בטופס הארנונה שמשלמים תושבי העיר, התווסף תשלום של כ-1.40 ש"ח למ"ר לשנה עבור "היטל שמירה". האם זו התמורה?
נערי שוליים אלימות משטרה אברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}