י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

ירושלים: הבחירות במינהלים הקהילתיים נדחו

בעקבות קשיים טכניים, הודיע חבר המועצה משה ליאון על דחיה בהסכמה של הבחירות למנהלים הקהילתיים בחצי שנה

ליאון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ליאון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ירושלים: הבחירות במינהלים הקהילתיים נדחו לחודש דצמבר.

מחזיק תיק המנהלים הקהילתיים בירושלים, משה ליאון, נענה לבקשת המינהלים הקהילתיים בשכונת רמות ובשכונות נוספות, ובשיתוף עם ראש העיר הוחלט על דחיית הבחירות במינהלים הקהילתיים לחודש דצמבר.

המינהלים הקהילתיים שהתחילו להיערך לקראת הבחירות נקלעו לקשיים טכניים בהיערכות לבחירות בחודש יוני - בעקבות לוח הזמנים הקצר והחגים המתקיימים בין לבין.

ההחלטה על קיום הבחירות התקבלה היום (ג) בוועדה למינהלים קהילתיים בראשותו של משה ליאון חבר הנהלת העיר ומחזיק תיק המינהלים הקהילתיים.

רוכברגר בדיון על המנהלים הקהלתיים


במהלך הישיבה הסביר משה ליאון לחברי הוועדה את הסיבות לדחייה וההיערכות המחודשת לקראת הבחירות בדצמבר, שתכלול שיתוף של כל הקהילות בשכונות כדי לאפשר לכמה שיותר תושבים להיות מעורבים בהליך הבחירות במינהלים הקהילתיים בעיר. כחלק מהיערכות ייבחנו גם אפשרויות לבחירה באמצעות שיטות אלקטרוניות מחודשות. הבחירות במינהלים הקהילתיים הן בשורה לכל תושבי העיר שיוכלו להיות שותפים לחגיגה דמוקרטית לבחירת נציגי הקהילות וההנהלות במינהלים הקהילתיים בירושלים.

יו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים אליעזר ראוכברגר הגיב לבחדרי חרדים כי "הוחלט לדחות את הבחירות כי לא מוכנים לקיים בחירות למינהל קהילתי אחד בלבד ומאוחד ברמות. זו הדרישה האולטימטיבית שלנו, זו דרישת כל רבני רמות ללא יוצא מן הכלל, ואנחנו לא נוותר בעניין. זו דרישה סופר דמוקרטית, וכל מי שלא מקבל אותה נוהג באופן שאינו דמוקרטי.

"לא יכול להיות שבשכונה שהרוב בה הוא חרדי מובהק, יהיו שני מינהלים קהילתייים ולא יתנו לרוב לנהל את חייו, כמובן עם שמירת זכויות המיעוט. מדוע בקרית יובל לא מקימים מינהל קהילתי לציבור החרדי, שמונה בשכונה הזו יותר מאשר הציבור החילוני ברמות?

"רמות כיום היא שכונה חרדית, כ-80 אחוז חרדים, ולא יתכן שיהיה מינהל קהילתי מיוחד עבור מיעוט בשכונה. הגיע הזמן לבחירות דמוקרטיות ברמות, ומי שינצח שינהל את השכונה ויוביל אותה, ואני בטוח שהוא יעשה את זה בהוגנות, בהגינות, ביושר, ותוך דאגה לכולם ללא יוצא מן הכלל".
משה ליאון מנהלים קהילתיים ירושלים בחירות פנימיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}