ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

שנתיים להסרת החרם - הקניון ראשון בצמיחה

הכוח החרדי: שנתיים אחרי שהוסר החרם מקניון רמות - הוא נמצא במקום הראשון בארץ בנתוני צמיחה

קניון רמות. צילום: פלאש 90
קניון רמות. צילום: פלאש 90

הישג חסר תקדים לקניון רמות ירושלים. על פי מדד RIS היוקרתי, המבוסס על תחשיב של פדיון יומי למ"ר רשם קניון רמות ירושלים את העלייה הגדולה ביותר בפדיונות במכירות למ"ר בכל הקניונים בישראל בחודש פברואר האחרון - עלייה של 24.6 אחוזים .שיטת RIS המהווה את המערכת היחידה בישראל להשוואה ומדידת ביצועים בתחום הקמעונאות ומשמשת ככלי המאפשר לבחון את ביצועי הרשתות והקניונים בזמן אמת, התבססה בדו"ח של חודש פברואר 2016 על נתונים שנלקחו מ-2,900 חנויות בקניונים שונים בכל רחבי הארץ. על פי נתונים אלו הגיע קניון רמות ירושלים למקום הראשון בחישוב פדיונות ומכירות למ"ר בכל הקניונים בישראל בפער של למעלה מ- 6 אחוזים מהבא אחריו.

כידוע, לפני כשנתיים הורו רבני שכונת רמות על חרם צרכנים חרדי על הקניון מסיבות שונות. לאחר כחדשיים בהם נמנעו תושבי השכונה החרדים מלהיכנס לקניון, ובתום תהליך גישור בין ההנהלה לרבני השכונה, הסאגה הגיעה לסיומה בתיווך האסטרטג החרדי נתי גמליאל שהוביל את תהליך הגישור. בהמשך הוחלפה חברת הניהול בקניון, גמליאל מונה לנהל את השיווק והוביל את התפיסה בצורך לפנות לציבור החרדי מתוך התחשבות בצרכים הרלוונטיים.

ההצלחה הגדולה של קניון רמות ירושלים מגיעה כשנה לאחר השינוי במבנה הניהולי שעבר הקניון. בינואר 2015 נכנסה לנהל את קניון רמות, חברת JTLV בבעלותו של עמיר בירם ומינתה עם כניסתה את יאיר ריבלין לתפקיד מנכ"ל הקניון את ריבלין ואת נתי גמליאל למנהל השיווק. ריבלין, שביחד עם גמליאל שינה את האסטרטגיה השיווקית של קניון רמות והוביל מספר מהלכים מהותיים, שהביאו לשינוי משמעותי בקניון, דבר שבא לידי ביטוי באופן מובהק בהישג יוצא הדופן של קניון רמות בדו"ח RIS האחרון.

יאיר ריבלין, מנכ"ל קניון רמות: "אנו תולים את הצלחת הקניון והעליה המשמעותית בפדיונות בעבודת צוות הניהול שנכנס לקניון לפני כשנה על כל תחומיו. בשנה האחרונה, הובלנו בקניון מספר שינויים משמעותיים שהביאו לצמיחה גדולה וקבועה. הבנו שיש להתאים את תמהיל החנויות לקהל הירושלמי על כל גווניו וכי יש להעמיק את הקשר לקהילה ולשכונות. לשם כך השקענו תקציב משמעותי (מעל מיליון ₪) עבור אירועים, סדנאות, שעות סיפור ופעילויות שבועיות קבועות אשר תוך זמן קצר של כ 3-4 חודשים ייצרו דינמיקה של מפגשים חווייתיים, חברתיים שהן ההורים והן הילדים מצפים להם. בנוסף פעלנו להגדיל ולהתאים את תמהיל החניות לקהל, הכנסנו חנויות עם מוצרים שחשבנו שחסרים, הגדלנו בקניון חנויות בעלות ביקוש גבוה והוספנו מוקדי שרות חיוניים לתושבים ולאורחים. התוצאות מדברות בעד עצמן ומטרתנו היא להמשיך ולצמוח ולהוביל את קניון רמות להצלחות נוספות".

יצויין שבשנה האחרונה נוספו בקניון חנויות המושכות קהל חרדי מירושלים ומחוצה לה, חנות מוצרי תינוקות ענקית ויחידה מסוגה בשם "בייביסטאר", "סיטישופ" עם שטח של 1000 מ"ר של כלי בית במחירים מצויינים, רשת המזון "שוק העיר" המתחרה ראש בראש מול "אושר עד", חנות בגדי הילדים "צ'ילדרן פלייס" ועוד מגוון חנויות.
קניון רמות אושר עד צמיחה חרדים חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד