י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

מתברר: המחבלים מנצלים את 'איחוד המשפחות'

הרעיון ההומניטרי שמאפשר לפלסטינים כניסה לישראל - הכניס עמו גם כמה מהמחבלים בגל הטרור הנוכחי

זירת פיגוע בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
זירת פיגוע בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני כשבועיים, אירעו בירושלים שני פיגועי ירי, האחד ברחוב צלאח א-דין במהלכו נפצעו שני שוטרים באורח קשה ובינוני, והשני למחרת - ללא נפגעים. הפיגוע השני, שבוצע בידי שני מחבלים פלסטינים, תושבי כפר עקב שמצפון מזרח לירושלים, נפרש על פני שלוש זירות שונות בירושלים: צומת רמות, צומת פסגת זאב וכיכר צה"ל.

בשני הפיגועים, שבוצעו בסמיכות, בלטה העובדה כי מבצעיהם שהו בישראל בעקבות תהליך איחוד משפחות, המעניק היתרי שהייה בישראל או תושבות לפלסטינים בעלי קשרי משפחה לתושבים ישראלים.

בכליו של המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב צלאח א-דין, אותרו מסמכי בקשת איחוד המשפחות של בני משפחתו, המתגוררים בהיתר בשכונת עיסאוויה בירושלים. המחבל עצמו, פואד תמימי, יליד 1994, במוצאו מהכפר ג'דירה באזור בנימין ובעל תעודת זהות פלסטינית, התגורר בעיסאוויה כשוהה בלתי חוקי.

גם אחד מהמחבלים שביצעו את הפיגוע השני, עבד אלמאלכ חרוב, יליד 1997, תושב כפר עקב, הינו תושב ישראל, לאחר שמשפחתו קיבלה מעמד זה במסגרת הליך איחוד משפחות.

תהליך איחוד המשפחות, שיסודו בטעמים הומניטאריים, מאפשר לפלסטינים בעלי קשרי משפחה לתושבים ישראלים, כדוגמת פואד תמימי ועבד אלמאלכ חרוב, להיכנס לישראל באין מפריע, ולאחרונה בלט שמספר פיגועים בישראל בוצעו על ידי מקבלי מעמד זה.

לצד זאת יצוין, כי בעיות אישיות עולות לאחרונה כמניע חוזר בקרב מפגעים. כך, המחבל פואד תמימי לא היה מזוהה עם ארגון טרור, ואף לא היה מעורב בפעילות טרור בעבר, אך היה מוכר כגנב וכנרקומן. בדומה לכך, המחבלת שביצעה ניסיון דקירה בעיר העתיקה ב-8 למרץ, פדוה אבו טיר, תושבת אום טובא/ירושלים, ילידת 1995 ואם ל-5, סבלה מדיכאון מתמשך, כך התברר לאחר הפיגוע.

בשב"כ מציינים כי פיגועים רבים שאירעו בתקופה האחרונה, מתבצעים על רקע הסתה פרועה, שמקורה ברשות הפלסטינית ובארגוני הטרור, וזו משפיעה גם על בעלי בעיות אישיות, כפואד תמימי ופדוה אבו טיר הנ"ל, ודוחפת אותם לבצע פיגועי טרור.
בעיות נפשיות איחוד משפחות פלסטינים פיגוע ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}