ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

בעדה החרדית מצטרפים ליוזמת הצום

יוזמה של צום שלושה ימים בעקבות המצב הקשה צוברת תאוצה, וכעת מצטרפים אליה רבני העדה החרדית • כל הפרטים

חברי בד"ץ העדה החרדית
חברי בד"ץ העדה החרדית

העדה החרדית מברכת את היוזמה של "שלושה ימים צום": בעקבות המצב הקשה, קבוצה של כמה רבנים פתחו ביוזמה לצום בשבוע הבא מיום ראשון, עשרים דקות לפני השקיעה בימים י"א י"ב י"ג אדר ב', כשהיום השלישי הוא תענית אסתר.

במכתב מיוחד כותבים 'העדה החרדית' - "שמענו בסיפוק על שמתארגנים לימי תפילה וצום אודות המצב המסוכן בארה"ק היום, אנו מוסיפים ברכה שיזכו לעורר רחמי שמים על עם ישראל.

"ולגבי הענין שהזכירו בפני חברי הבד"ץ כבר אמרו חז"ל אמר לו אדריאנוס קיסר לרבי יהושע בן לוי גדולה כוחה של כבשה שעומדת בין שבעים זאבים, אמר לו גדול הרועה שמצילה שמצילה מידם ומשברם לפניה שנאמר כל כל כלי יוצר עליך לא יצלח, והקב"ה מצילנו מידם".

בנוסף בעדה החרדית יקיימו מחר ז' אדר יום תפילה ותפילות בכל מוסדות התורה.

גם המקובל הגאון הצדיק רבי מרדכי שיינברגר כתב: "התועלת של שלושה ימים היא רבה, ובכל קהילה וקהילה יתאספו לתפילות וגם ישמעו דברי התעוררות והדרכה, חיזוק בעניין שבת, כשרות, שמירה מהמשחיתים הטכנולגיים, צניעות, אהבת ישראל, חיזוק בלימוד תורה, תפילה, חסידות וכל דבר טוב".

הרב שיינברגר מפרט "א. אלה שבכוחם לצום שלושה ימים רצופים ב. אלה שרק ימים. ג. אלה שרק יום או אפילו שעות. ד. אלה שאינם מסוגלים לצום הצד השווה שכולם משתתפים בתפילות ובשיעורים".

לדברי הרב דוד אגמון ממארגני הצום - "כבר עשרות אלפים הצטרפו אלינו מכל המגזרים אלו שיכולים לצום יום אחד ואלו שייקראו תהילים כולם כולם מצטרפים".

צום שלשה ימים העדה החרדית הרב שיינברגר תענית אסתר המצב הביטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}