י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

רב הכותל מבקש: חוק עוקף בג"ץ

בעקבות ההצלחה המסתמנת בסוגיית המקוואות, פונה רב הכותל למפלגות החרדיות ומבקש חוק דומה גם בכותל

הרב רבינוביץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב רבינוביץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רב הכותל, הגאון רבי שמואל רבינוביץ', פונה בקריאה דחופה לראשי המפלגות החרדיות - השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח"כ משה גפני - לחוקק חוק שישמור על הסטטוס קוו בכותל. במכתב מציין הרב רבינוביץ' כי זוהי שעה היסטורית, ו"מי יודע אם לעת כזאת הגעתם למלכות". המכתב מגיעה יממה ש'בחדרי' פירסם לראשונה את עמדת פורשות נשות הכותל, שהוצגה לבג"צ ובה דרישה לקריאה בספר תורה בעזרת הנשים דווקא.

במכתבו כותב הרב: "עמידתכם האיתנה אמש בנושא חוק המקוואות הוכיחה לעם ישראל כולו מה גודל כוחם של העומדים על משמרת ישראל. כנגד הרוחות החדשות המבקשות לשבר את הכל ניצבתם איתן ובכוח שולחיכם הצלחתם למנוע את פריצת גדרות הקדושה במקוואות.

"עתה קורא אני לכם לפעול באותה נחישות לעצירת חילול הקודש בכותל המערבי שאין לשער את נזקיו הרוחניים. במשך שנים ניצבתי לבדי מול מאבק נחוש של הזרמים החדשים וחוד החנית שלהם ארגון נשות הכותל. שוב ושוב החריפו נשות הכותל את צעדיהן מתוך מטרה ליצור פרובוקציות מחלוקות ופגיעה ברגשות המתפללים וקדושת הכותל. כעת גדושה הסאה. הן מבקשות לקרוע את הכותל ואת עם ישראל לזרמים וגזרים, ובה בעת ממשיכות לטעון כולה שלי.

"לנוכח הסכנה הנוראה המרחפת מעל לכותל, אני פונה אליכם כי תפעלו באותה נחרצות ובאותה מסירות נפש לשמור על קדושת הכותל המערבי ולחוקק חוק שישמור על הסטטוס קוו כמו שהיה בטרם החלטתו של השופט משה סובל ביום י"ג ניסן תשע"ג", מסיים הרב את מכתבו ומציין ברוח התקופה: "זוהי שעה היסטורית. ומי יודע אם לעת כזאת הגעתם למלכות".



רב הכותל הרב רבינוביץ מכתב חכים חרדים שעה היסטורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}