י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

עיריית ירושלים דרשה: להרוס את מבנה הישיבה מיידית

פרסום ראשון ב'בחדרי' • דרמה בבית וגן: מאות מתלמידי ישיבת 'פני שמואל' נערכים להתנגד להריסת מבנה הישיבה המתוכנן להתבצע בקרוב • מוקדם יותר היום קיבל בית המשפט בקשת הישיבה לעיכוב זמני, אולם חזר בו בעקבות התנגדות העירייה

עיריית ירושלים דרשה: להרוס את מבנה הישיבה מיידית

,
האם מייצג מטעם עיריית ירושלים התעקש בבית המשפט, על הריסה מיידית של ישיבה? מפרטים המתפרסמים לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים' עולה שכן: מזה כמה שנים מנסה הגאון רבי ברוך נויבירט, ראש ישיבת 'פני שמואל' השוכנת בשכונת בית וגן בירושלים, לקבל אישורים עבור קומה שבנה במבנה הישיבה והמיועדת לבני הישיבה-הקטנה.

נתחיל מהסוף: אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, בקרוב תיהרס ישיבה בירושלים בגלל התעקשות נציג העירייה. בישיבה חוששים שכבר הלילה (א) יגיעו כוחות ממשטרת ישראל כדי לאבטח את הריסת הקומה במבנה הישיבה על ידי קבלני הריסה. כמה מתלמידי הישיבה עמם שוחח 'בחדרי חרדים' כבר הבהירו שאינם מתכוונים לאפשר להרוס את מקום לימודיהם והם מתכוונים להיאבק על כך.

אחד התלמידים מסביר את הסיפור המלא ל'בחדרי חרדים': "במשך שנים רבות העירייה התעלמה מבקשות חוזרות ונשנות של ראש הישיבה ולא נתנה לו הקצאה. הרב נויבירט בנה בניין חוקי בבית וגן על שטח שלו - עם תוספת של קומה, אותה נאלץ להקים ללא אישורים, בשל חוסר במקום עבור הישיבה הקטנה.

העירייה החלה בהליך פיקוח, שכן לטענתה הבנייה החריגה בסך 300 מ"ר, נעשתה שלא כחוק, ואין דרך להכשירה. "מכתבים ופניות מרובות, כולל למנכ"ל העירייה אמנון מרחב, ולמרות שבמכתבים צוין כי מדובר גם בנוער בסיכון ושחלקם הופנו על ידי גורמי הרווחה - לא נענו".

לדברי התלמיד, הבניה המדוברת הייתה לפני כשנה, וצו הריסה קיים ועומד, מזה כמה חודשים. בהתאם למידע שבידי תלמידי הישיבה - הם חוששים כי כבר היום בלילה המשטרה מתכננת להגיע ולהרוס את הקומה הזו.

הבוקר הוגשה לבית המשפט לעניינים מקומיים בקשה באמצעות עו"ד רפי אטינגר לעיכוב ביצוע לפחות עד סוף 'זמן חורף' בישיבה - בעוד כחודש, שמטרתה לנסות ולהגיע לפשרה ולחילופין למצוא פתרון הגיוני עבור מאות הבחורים ולא להשליכם לרחוב בבת אחת בלי הכנה מותאמת.

השופטת תמר נמרודי קיבלה את הבקשה, והעניקה ארכה של ארבעה ימים בו ניתן צו לעיכוב ביצוע ההריסה, אולם עורך הדין מטעם העירייה שכפי הנראה אצה לו הדרך להביא להרס הישיבה בפועל, לא הסכים אף לזה. הוא הגיש בתוך שעתיים התנגדות, ודרש להוציא לפועל את הצו בהקדם האפשרי, בטענה שאין מקום לפשרה בעניין, ובלשונו, "לדחות את הבקשה ולאפשר לבצע את הצו לאלתר".

יצויין כי הצעד חמור עוד יותר, שכן לפני שבועיים התקיים דיון בנושא בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שם, אם היה רצון, ניתן היה למצוא פתרון ומוצא מן הסבך. אולם כעת, עורך הדין רפי אטינגר,

הצד השני: "בקשת סרק כדי לסכל את הצו",
דברי העירייה כפי שהוצגו על ידי עורך דינה בשם יו"ר הוועדה לתקנון ובנייה, מאיר תורג'מן, בדרישה שהוגשה היום לבצע הרס מיידי של המבנה ולבטל את צו העיכוב.

"מדובר בצו הריסה מנהלי שאושר לאחר הליכים משפטיים ארוכים", הוא טוען ומציין כי בקשה להרשאה נדחתה לאחרונה על ידי ועדת התכנון "וכל טענות בדבר הכשרה הן טענות בעלמא שאין להן מקום". בהמשך הוא אף מציין את ההיקף החריג של השטח.

לדבריו, "מדובר בבקשת סרק שכל מטרתה לסכל את ביצוע הצו".

כאמור, השופטת קיבלה לבסוף את התנגדות העירייה וציינה כי "בהתאם לנימוקים ולאחר שלא הוכח כי ניתן להכשיר... או כי קיימים הליכים מתקדמים להכשרה, נדחית הבקשה להארכת מועד".,
פני שמואל הרס ישיבה ירושלים בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}