כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

הנשיא ברק אובמה: "נתניהו התנשא עלי"

עימות ישן בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ארצות הברית אובמה נחשף השבוע במהלך ראיון של הנשיא האמריקני

הנשיא אובמה
הנשיא אובמה

נחשף עימות ישן בין נשיא ארה"ב ברק אובמה לראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישה בין השניים בבית הלבן לפני מספר שנים, כך חשף הנשיא אובמה בראיון עיתונאי.

לפי הפרטים, שנאמרו בראיון עם העיתונאי האמריקני ג'פרי גולדברג, העימות נערך במהלך שיחה על הסכנות העומדות לפני מדינת ישראל, במהלכה התעמתו השניים בצורה חריפה. נשיא ארה"ב אמר כי הוא מרגיש שראש הממשלה נתניהו מדבר אליו באופן מתנשא.

אובמה אמר במהלך הראיון כי "יהיה זה כשל מוסרי אם אני כנשיא ארה"ב לא אגן על ישראל". הנשיא אף הסביר מה ציפה להשיג בנאום הדרמטי בקהיר שנשא בשנת 2009, ואמר כי "הטיעון שלי היה - בואו נפסיק להעמיד פנים כאילו שישראל היא הסיבה לכל הבעיות במזרח התיכון. אנחנו רוצים לסייע להשיג מדינה לפלסטינים

"קיוויתי שהנאום שלי יעורר דיון במזרח התיכון, וייצור מרחב עבור מוסלמים לטפל בבעיות האמיתיות שלהם - בעיות של משילות והעובדה שחלק מהזרמים באיסלאם לא עברו רפורמות שמסייעות להתאים את ההלכות הדתיות לעידן המודרני".

כזכור, בתחילת השבוע סערו הרוחות בוושינגטון לאחר שראש הממשלה נתניהו ביטל את השתתפותו בכנס אייפא"ק ואת ביקורו בארה"ב, במהלכו היה צפוי להפגש עם הנשיא אובמה. נתניהו לא הודיע לכך לממשל האמריקני שנערך לבואו, וקרא על ביטול הביקור בכלי התקשורת.
הנשיא אובמה יחסי אובמה נתניהו ראש הממשלה נתניהו ישראל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}