ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

הגשש החיוור מציג: מערכון על בני ברק

ההנהגה הרוחנית שהתייצבה בחתונת אלי ישי, הקשר המתהדק בין ש"ס בירושלים לברקת וכל הפינות הקבועות

הגשש החיוור מציג: מערכון על בני ברק
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"תצא רגע לגזוזטרה של הבלקון של המרפסת, תראה מי פה, תתעלף", זעק השכן ללייבל'ה בשעות הערב של יום רביעי, ולייבל'ה יצא לגזוזטרה של הבלקון של המרפסת, מחמת החשיכה, התעוררה בלבו התלבטות באשר לזהות האורח המפתיע.

"מה שמך אדוני?"
"אני אבקש להישאר בעילום שם"
"טוב. איך קוראים לך?"
"שייקה"...

כן, אותו שייקה לוי הגשש הנודע, הגיע להתבסם על צחנתה (כלשונו) של בני ברק, נהנה מאנשיה וטעם גפילטע מתוק - לא מפולפל. ולייבל'ה יצא עם שלל נכבד - מיני מערכון חדש ומרתק על העיר החרדית ומאפייניה.

הגששים במערכון מיוחד על בני ברק

הפוליטיקאים ושאינם
ואחרי פינת הגשש המיוחדת, התפנה לייבל'ה להגיע לסקר את חתונת השבוע - שמחת נישואי בתו של יו"ר 'יחד' אלי ישי, שנחגגה ברוב פאר והדר במלון רמדה. לייבל'ה הוזמן אישית והתעטף במיטב מחלצותיו, כדי להנציח את רגעי ההוד בהם הסתודד הרבי מזלאטשוב, מרבניה הבכירים של מפלגת 'יחד', עם סגן שר הביטחון אלי בן דהן. לייבל'ה מיצר על כך שהפעם נעדר מהאירוע השר בעצמו, שלבטח היה נהנה להמשיך את שיחתו המחכימה עם האדמו"ר מהאירוע הקודם של ישי. עוד במשתתפים: נשיא המדינה רובי ריבלין, בוז'י הרצוג, רבנים שונים, אנשי תקשורת (כן, כן, כל שדרני קול ברמה, פחות או יותר) וזו הייתה הזדמנות ללייבל'ה לתעד את מגישי הבוקר שוומנפלד ואדמקר מתכננים את ה'שיחה בהפתעה' של מחר.



ובאותו אירוע נשגב: החזן חיים ויסמן שידוע כאחד מתומכיה הרבים של מפלגת יחד, נצפה כשהוא ממשב"ק נמרצות את אלי ישי יחד עם האדמור מזלאטשוב וראש ישיבת אור אלחנן הרב חדש.



ומפוליטיקאים לשעבר לכאלה שעדיין מכהנים בהווה: ח"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכנסת, התארח באחד הערבים בבני ברק אצל יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות הליכוד, יחד עם יושבי ראש סניפי הליכוד באיזור ופעילים מרכזיים. בכיבוד: סירי צ'ולנט וקיגל לוהטים כמיטב המסורת.



ובעוד ביטן מבקר בבני ברק, הצפין שר הבריאות שמתקן את נזקי גרמן יענקל'ה ליצמן לכרמיאל, שם קיבל אות כבוד מראשי העיר. לייבל'ה די השתעמם בטקס ועדשתו שוטטה אנה ואנה, עד שקלט בפינה את היועץ והאסטרטג יעקב איזק, שלא יצא לרגע מהווטסאפ, אך כשהציבור פרץ בשירה לא יכל לעצור בעצמו והצטרף לחגיגה.



ואת ח"כ אורי מקלב מצא לייבל'ה קרוב לבית דווקא, רוכש מטהר אוויר בצהרי יום שישי בשכונת גאולה הירושלמית. מתברר שסגן ראש העיר עדיין ישראל קלרמן נותר עוזרו הנאמן של מקלב וסייע לו ברכישה. חדי העין יוכלו להבחין שהצמד הצטייד לו גם בעיתון 'בקהילה', מן הסתם כדי לא להחמיץ את הטור השבועי המפולפל של הפרשן הותיק יעקב ריבלין. לייבל'ה מזכיר להם שניתן לקרוא את הטור גם באתר הבית בכל מוצאי שבת.

פינת כיכר ספרא
ואם בירושלים עסקינן, אי אפשר בלי הפינה האהובה על לייבל'ה - פינת כיכר ספרא, ותחילה הבהרה: במהלך השבוע צייץ לייבל'ה תמונה שתיעדה את התורות הארוכים בכניסה לעירייה וספג גל פניות בווטסאפ בנוסח "אתה פה? תקפוץ לבקר..." ובכן, לייבל'ה מבטיח להשלים ביקור נרחב בכל אגפי הכיכר.

ונפתח בלשכתו של סגן ראש העיר ואיש ש"ס צביקה כהן, שהציב בלשכה השבוע ש"ס כפשוטו לטובת האברכים הפוקדים את הלשכה, כדי שבין גברא לגברא יוכלו לשקוע בעמלה של סוגיא.



ובאותה הלשכה, ביום רביעי בבוקר, צפה לייבל'ה בראש העיר ניר פעם למען השבת ופעם נגד ברקת נכנס שלא כהרגלו לחפש את צביקה. לייבל'ה רדף אחרי ברקת ותפס את השניים מחוייכים מתמיד, מתברר שברקת יודע לזהות את יחסי הכוחות בקרב סגניו. חוצמזה, אולי השניים בסך הכל קבעו חברותא לדף היומי בש"ס החדש.



ועוד בירושלים: לוחם מלחמות ה' והימין אריה קינג נצפה בישיבת מועצה בלבוש מותאם לחודש אדר, עם כובע חסידי כשהוא נושא תפילה חרישית.



וחבר מועצה אחר שעוד חודש ומשו נותרו לו עד שייכנס ללשכת הסגן בקומה השישית בספרא ("אם חבריי לא ישמעו להמלצתי לפרוש מהקואליציה", כמובן) הוא יצחק פינדרוס שנצפה השבוע עושה נפשות בישיבת מיר בירושלים. לייבל'ה בטוח שלאור משבר העופות בישיבה השבוע, הוזעק פינדרוס לאתר פיתרון.



ומשהו מבני ברק: במהלך השבוע נערך מעמד קביעת מזוזות לחנות החדשה של פוקס כובעים ברחוב רש"י 12. בקביעת המזוזות התכבדו סגן ראש עיריית בני ברק ומנהל המחלקה המוניציפאלית של דגל התורה מנחם שפירא וחבר מועצת עיריית בני ברק ומנהל רשת הישיבות והכוללים של אורחות תורה הרב יעקב וירז'בינסקי. לייבל'ה הנציח את השניים ברגע של הסתודדות.



ואחד ממודיעין עילית: שיעור מרתק במשנתו של הרבי ר' אלימלך מליז'ענסק התקיים ביום ההילולא בישיבת 'אורייתא' בירושלים. ומי ה'מגיד שיעור'? סגן ראש עיריית מודיעין עילית טוביה פריינד, המשמש גם כעורך ראשי במכון לחסידות 'פאר מקדושים', שם ההדיר מחדש את הספר 'נועם אלימלך'. בתום שעתיים של שיעור מעמיק נשאר הסגן לשוחח ולהתפלפל עם הבחורים בלימוד שעה ארוכה, כך שהלימודים בישיבה הסתיימו באותו יום בשעה 1 בלילה. פריינד הציע להנהלת הישיבה לקבוע את משכנה בעירו מודיעין עילית והתחייב לדאוג להקצאת מקום ושטח מתאים לישיבה.

מן הגורן ומן היקב
בזמן שבהנהלת החינוך העצמאי מתווכחים על הגדרת הסמכויות של המנכ"ל ושל המשנה למנכ"ל, עובדי ההנהלה הראשית ברחוב אדוניהו הכהן בבירה סובלים ממכת גניבות. באחרונה התרחשו מספר מקרים של גניבת כספים ומכשירי סלולר מהעובדות בבנין. בעקבות כך, מתוכנן תגבור האבטחה במקום. לייבל'ה מקווה שלא ייפתח מאבק סמכויות בנושא.

והעיתונאי המומחה לשידוכי אלטערר'ס ולחישובי TGI (להלן: יעקב רייניץ מהמודיע, שהפך למרצה מבוקש באחרונה) נצפה בוועידת השדכנים הגפן נואם על נושא מצוקת הדיור, שמהווה אבן נגף בשידוכים רבים. רייניץ הרחיב על הדרכים והפתרונות בנושא ולא היה איש בשורה, אך טען כי "שוק הדירות נמצא בפני שוקת שבורה. גם הדירות במחיר למשתכן בפרויקטים השונים, מסתכמים בסכומים הנושקים למיליון שקל, ולכן מי שלהוט לרכוש דירה ולא מוכן להמתין, עדיף שיחפש דירה ישנה להשקעה בערי הפריפריה הרחוקים, בתקווה כי יצליח למצוא במחירים שפויים יותר". לייבל'ה מקווה לעבוד ב'המודיע' יום אחד ולהתחיל לחסוך לדירה של מיליון שקל.



ואילו איש 'הפלס' סגן העורך ישעיהו ויין נצפה השבוע דווקא בטורונטו, שם התקבל אצל הרבנים ואף נצפה בבית המדרש של שואבי המים, ויין עדכן גם את גאב"ד טורונטו הגר"ש מילר על הנעשה בארץ.




ועוד מחו"ל: השבוע שוטט שליח לייבל'ה בטרקלינים בקנדי וראה שם שניים שסיימו סיבוב בניו יורק המושלגת, ראשון הוא יו"ר זק"א משי זהב והשקיות השחורות, והשני איש החסד חונה דייטש שמוכרי החנויות בבורו פארק מצטערים על לכתו מהשכונה. לייבל'ה מרגיע ומצטט את ההבטחה של דייטש שבקרוב יחזור להחליף מידות בחולצות.



וזו ההזדמנות לברך בברכת השב את החזן הבינלאומי דבהל'ה הלר, שחזר לישראל אחרי מסע הופעות מתיש במוסקבה, וכבר נערך לנגלה הבאה של הזמנות לאירועים. מברוק.

ובעת שלייבל'ה סעד במוצאי שבת בקפה ארומה בואכה בני ברק בגבעת שמואל, הוא שמע ברמקול כרגיל את השם אהרל'ה, חושיו העירניים נדרכו והוא איתר את הזמר סמט יושב וסועד מלוה מלכה כשלמה בשעתו עם שני חברים.



הכוכב העולה בשמי המוזיקה היהודית, שוקי Shuky ממיאמי פלורידה, הגיע בשבוע שעבר לישראל לרגל השקת אלבום הבכורה 'ימים באים' בהפקת המוזיקאי אודי דמארי. תושבי העיר בני ברק הוקפצו למספר מוקדים לחלוקת דיסקים בשיתוף התכנית 'זמן אוויר' עם מנחם טוקר ברדיו קול-חי. מי שמשב"ק את שוקי בחלוקה סמוך לאיצקוביץ' היה גבאי בית הכנסת המסור יצחק שיינין.



ובדינר יוקרתי בירושלים נצפו הבדחן העולמי יואלי ליבוביץ והכנר ניר סרוסי בביצועים מדהימים. לייבל'ה התרגש ומחה דמעה.



ובאותו ערב, באירוע של משפחת בוסו באולמי הדודאים, נצפו מיטב הנגנים - רובי בנט ועמירן דביר - כשהם מלווים את אמן הרגש מוטי שטיינמץ. לייבל'ה דמע בשנית.



המחותנים החדשים, הזמר שלמה כהן ויו"ר ארגון לב מלכה אהרן אברמן, נכנסו למעונו של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ בחיפה בכדי להתברך לרגל השמחה. האדמו"ר הרעיף עליהם ברכות ואיחל שהזיווג יעלה יפה.



ואפרופו סערט ויז'ניץ ומוזיקאים: אלבום חדש של המלחין חיים בנט יצר עניין בכלי התקשורת. גם משפחה וגם קו עיתונות ראיינו את בנט, אך כשהתברר לכל אחד מהם כי גם המתחרים יפרסמו ראיון זהה - הוכרח אחד מהם לוותר על פרסום הראיון. קו עיתונות, במחווה של אבירות, ויתרו למשפחה, שיפרסם כנראה בשבוע הבא את הראיון עם בעל המנגן החסידי.

ואפרופו אדמו"רים: מהר"א מסאטמר המתארח בסביון אצל הנגיד מאיר גורביץ זכה לאורח מפתיע, הסופר והעיתונאי שלמה קוק שהגיע לחזות בזיו פני הרבי המבקר בישראל. לייבל'ה תיעד תמונה היסטורית של נציג משפחת הראי"ה קוק עם נציג משפחת ה'ויואל משה'.

פינת המ"מים:
ומכיוון שאי אפשר לו לשבוע רכילותי של ממש שיסתיים בלי אזכור לשר הפנים, ועדיין גם הפריפריה, יו"ר ש"ס, מבקר חולים ופותח סניפים, ההה"ה (הלא הוא הרב החשוב) אריה דרעי, הוטלה המלאכה על אמן המ"מים הביתי יוסי חיים, שנזכר בסיסמת הבחירות הנוקבת.



ועוד אחת מביקורו של דרעי דלעיל בבית החולים בילינסון, אצל הגיבור הברסלבי מאירוע הדקירה בפתח תקווה.



ואם בשיקום של דרעי ובפיגועים עסקינן, מן הראוי שתיחשפו לקורות חייו המלאים של יאיר לפיד כחייל ומשרת בצה"ל.

פינת המזל טוב וכוס התנחומים
​בארה"ב חיתן השבוע הנגיד יענקי גרינברג, המייצר ומשווק מכשירי סלולר כשרים על פי הדרכת המשגיח ר' דן סגל את בתו. בחתונה השתתפו רבני ישיבת מיר ברוקלין, ובהם הגאון רבי אליעזר גינזבורג והגאון רבי אליהו ברודני. אבל את עיניו של לייבל'ה צד האיש וה'עטרת שלמה', הרב שלום בער סורוצקין, שרקד כדת וכדין לכבוד התורם הדגול.

סורוצקין רוקד


מזל טוב ליו"ר ועדת הכספים ח"כ מוישה גפני, לרגל שמחת הבר מצווה לנכדו הגדול, בן לחתנו ר' יהודה ברכר. השמחה תתקיים הערב כמיטב המסורת המשפחתית באולמי 'באר מרים' בבני ברק. לייבל'ה בדק וגילה כי מזכירת התנועה הזמינה את כולם.

מזל טוב לפרשן הבית ורשת 'קו עתונות', עו"ד אבי בלום, לרגל היכנס בנו יקירו חגי לעול תורה ומצוות הערב באולמי 'כתר הרימון' בבני ברק. לייבל'ה מבטיח לעשות כל מאמץ כדי להגיע לאירוע הנכבד.

ומשם מתכנן לייבל'ה להמשיך לאולמי וגשל, שם יברמצ המנכ"ל הנמרץ והיעיל של 'שארית ישראל' רפי מנת את בנו יאיר. מזל טוב.

תגידו מזל טוב גם לחזן נחמן תורג'מן, שחתם על חוזה עם בית הכנסת 'בית אל' ברחוב פרישמן בתל אביב, שם ישמש כחזן הבית. לייבל'ה בטוח שמתפללי המקום לא יכולים כבר לחכות לביצוע הייחודי של "מי שבירך לחיילי צה"ל" במנגינת "ארץ צבי", ובמיוחד לפינאלה של היצירה בדו דיאז.



שמחות בעיר ביתר עילית: הראיס מאיר רובינשטיין ישיא את בנו ביום שני הבא באולמי 'כינור דוד' בבית שמש. השבת תיערך העלייה לתורה בעטרת הנחל של ברסלב בעיר התורה והחסידות בהרי יהודה. לייב'לה שולח ברכת מזל טוב.

ברכת מזל טוב גם לחבר מועצת העיר יוסי שטרית, נציג דגל התורה ויו"ר ועדת תכנון ובניה בעיר, לרגל אירוסי בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לנאמן ביתם של גדולי ישראל, ששבילי ישיבת פוניבז' וגלילותיה נהירים לו גם באמצע הלילה, הרב ישראל קרביץ, לרגל הולדת בתו בשעה טובה.

וחגיגה במגזין 'זמן': העורך, הסופר והעיתונאי הרב יאיר וינשטוק השיא את בנו, ובמגזין ערכו לו שבע ברכות יוקרתי - בו הופיעו שטיינמץ וגם אבא טורצקי.



מזל טוב לעיתונאית סיון רהב מאיר, שמובילה את מובילי דעת הקהל בטוויטר והגיעה כבר ל-50 אלף עוקבים.

ברכת מזל טוב לאברהם קונסקי, מנהל שיווק ארצי למגזר החרדי בקופת חולים כללית, לרגל נישואי הבן.

ברכת מזל טוב לדובר חסידות בעלזא באוקראינה הרב מוטי קליין, בעל רשת מסעדות מוטי'ס, לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה, ברית אמנם לא תהיה, אבל קידוש? אוי איזה קידוש...

לייבל'ה גם מתרגש לאחל מזל טוב לאמן הקלידים והעיבודים, החתן היקר והלב המוזהב איציק פילמר, לרגל שמחת נישואיו בשבוע הבא בבני ברק, ומצרף ברכה מיוחדת לאח הצעיר והאגדי בעריש היקר.

לייבל'ה שולח השבוע ברכת תנחומים למשפחת ארליך היקרה ולאיש האשכלות יקיר המדור ר' אריה שיחי', על פטירת הסבא הגשמי. לאחר השבעה נצפו בני המשפחה חוץ מהבן שניאור היושב בשכונת קראון הייטס ומצודתו פרושה עד ויליאמסבורג סועדים בליל שישי בשטיסל.



וב'שבעה' עצמו, בעת שהגיעו האדמו"רים והרבנים לנחם, ישב ר' אריה והקשיב לכל סיפור ומעשייה על הסב הדגול. כפולה מובטחת.



ב'דגל' באמת חוזרים להיסטוריה. וביחד עם הועידה ההיסטורית, נבחר לתפקיד הדובר, דובר היסטורי. מזל טוב להרב יעקב (קובי) רוזנשטיין.
הגשש החיוור שייקה לוי אלי ישי מוטי שטיינמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד