ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

אקורד סיום: אובמה מתכנן תהליך שלום חדש

על רקע ביטול נסיעתו של נתניהו לארצות הברית, מפרסמים כלי תקשורת אמריקניים כי הנשיא מתכנן יוזמה חדשה שעלולה להביך את ישראל

אקורד סיום: אובמה מתכנן תהליך שלום חדש
יונתן זינדל

לקראת סיום - אובמה מתכוון תהליך שלום חדש: נשיא ארה"ב ברק אובמה, שצפוי לסיים את כהונתו בעוד כעשרה חודשים, מגבש תכנית לחידוש תהליך מדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית.

לפי הדיווח, המתפרסם בוול סטריט ג'ורנל, שאף מצטט גורם אמריקני בכיר, התהליך יכלול אפשרות של התערבות מצד מועצת הביטחון של האו"ם שתקרא לצדדים להתפשר בנושא הליבה, מהלך שעד היום ארה"ב וישראל התנגדו לו.

מטרתו של אובמה לקדם את התהליך המדיני החדש, מפתיעה, וזאת לאחר שלא הצליח לעשות כן במהלך שבע שנות כהונתו, חרף ניסיונותיו לרשום התקדמות משמעותית במו"מ המדיני בין ישראל לפלסטינים.

עוד בוול סטריט ג'ורנל, טוען גורם בכיר בלשכתו של אובמה כי טרם התקבלה החלטה סופית בנושא התהליך המדיני, ונשקלות מספר אפשריות. לדבריו, הן צפויות לצאת לפועל במהלך השנה הנוכחית.

יצויין כי גם נשיאי ארה"ב לשעבר ביל קלינטון וג'ורג' בוש ניסו לקדם הליך מדיני ישראלי-פלסטיני לקראת סיום כהונתם בבית הלבן, וכמוהם נוהג הנשיא הנוכחי ברק אובמה.

הדברים מתפרסמים על רקע הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא ייצא השנה להשתתף בוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון, בניגוד לתכניותיו הקודמות.

נתניהו ייעדר מהוועידה בשל קשיים במגעים בין ישראל וארצות הברית בנושא חבילת סיוע בטחוני. נתניהו גם חושש כי בואו יגרום לכך שימצא את עצמו מעורב במרוץ הפריימריז לבחירות לנשיאות ארצות הברית.

בבית הלבן הופתעו מהביטול. "ציפינו לארח את הפגישה, אך הופתענו לראות בכלי התקשורת כי ראש הממשלה במקום לקבל את הזמנתנו, בחר דווקא לבטל את הביקור" אמר דובר הבית הלבן נד פרייס. "הדיווחים על כך שלא יכולנו להתאים עצמנו ללוח הזמנים של נתניהו - שגויים" הוסיף.
הנשיא ברק אובמה יחסי נתניהו אובמה תהליך שלום מתווה שלום ישראלי פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד