ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

ספר תורה לזכר החללים ייכתב על ידי שוטרי ישראל

החלה כתיבת ספר תורה לזכר חללי המשטרה ומשמר הגבול • כל שוטר יהיה זכאי לכתוב אות בספר

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

נציגי משפחות חללי משטרת ישראל ומג"ב, כתבו היום את האותיות הראשונות בספר תורה ייחודי שנכתב לזכרם של 1448 חללי משטרת ישראל ומג"ב.

נציגי המשפחות השכולות השתתפו הבוקר (ב'), בטקס כתיבת האותיות הראשונות של ספר תורה ייחודי המלווה על ידי הסופר יהושע וקסברגר, ושייכתב על ידי שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב.

בחודשים הקרובים יועבר הספר בין מחוזות המשטרה השונים ובכל אחד מהם יכתבו אותיות לזיכרם ולהנצחת שמם של היקירים שקיפחו נפשם בעת שרותם במשטרת ישראל.

את הטקס כיבד בנוכחותו הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, שחיזק את שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב וחיבר בדבריו בין מורשת ישראל הגלומה בספר התורה של שוטרי המשטרה לבין דברי ראש הממשלה הראשון שאמר כי "הצבא הוא בטחון המדינה, המשטרה - כבודה".

הרב לאו אמר כי "נפש יהודית שרואה ספר תורה מרגישה חלק ממהותה, עם ישראל מרגיש שזה כבודו וברגע שמדובר בספר תורה שנכתב לכבודם של חללי המשטרה, מג"ב ואנשי הביטחון ויבדלו לחיים השוטרים העומדים על משמר ארצנו, ראוי לו ספר זה שיכתב, והספר הזה יוליכנו לימי שמחה".

מ"מ רב משטרת ישראל סנ"צ הרב משה גפני שיזם את כתיבת ספר התורה ציין בדבריו כי החיבור בין המשפחות השכולות לבין השוטרים מהווה נדבך של חיבור בין חיים שנגדעו על הגנת המולדת, לבין המשכם של החיים.

הספר הזה יצעד בראש המחנה של העשייה המשטרתית בכל משימותיה על הגנת העם והמולדת.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך העלה על נס את החיבור בין העבר לעתיד בין מקדשי הדרך ששילמו בחייהם, לבין פורצי הדרך המגינים בגופם על חיי היום יום.

המפכ"ל ציין כי "אנו כותבים היום את אותן המילים, אותן האותיות המבטאות את אותם הערכים של אבותינו לפני אלפי שנים. אנו כותבים על קלף מעובד בכתב יד באותה טכניקה בה נכתבו ספרי תורה אלפי שנים.

"אין דבר המבטא את הנצחיות יותר מספר התורה, וכאשר אנחנו באים להנציח, הבחירה בספר התורה טבעית ביותר. הספר ינדוד בכל חלקי הארץ במחוזות במרחבים ובתחנות השונות ובסיסי מג"ב וכל שוטרי ולוחמי מג"ב יוכלו לחקוק בו אות".

המפכ"ל ציין עוד ואמר כי: "אם חסרה חלילה אות אחת בספר התורה, הספר פסול לקריאה. תפקידנו לוודא שבאחדותנו לא תחסר ולו אות אחת. הידבקות שתי אותיות אחת לרעותה גם היא פוסלת את ספר התורה. יש מקום לשונות, מקום לכל אחד ואחד, דווקא אחידות סכנה היא לאחדות.

"כמו האותיות כך גם המרכיב האנושי של משטרת ישראל. מורכב מהפסיפס הרבגוני ממנו בנויה החברה בישראל. לכל שוטר ולוחם ישנה את התרומה הייחודית לו לבצוע שליחותנו. כולם יחד באחווה חוצת מגזרים ודתות משרתים באהבה ובמסירות את המדינה ואזרחיה".

כאמור את האותיות הראשונות כתבו נציגי משפחות השכולות כאשר לאחר כתיבת האות הראשונה על ידי הרב הראשי לישראל כתב עפר כהן אביה של רש"ט הדר כהן ז"ל ביחד עם מפכ"ל המשטרה.

המשך כתיבת האותיות נעשה על ידי נציגי המשפחות השכולות בליווי ספ"כ המשטרה.

בעוד כשנה תסתיים כתיבת ספר התורה הייחודי שנרכש עבור המשפחות השקולות בטרקליני 'מלכות וקסברגר' הסופר הרב יהושע וקסברגר ליווה את כתיבת האותיות והוא יוכנס ביחד עם המשפחות השכולות לבית כנסת משטרתי.











הכנסת ספר תורה משטרת ישראל רוני אלשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}