הצעת חוק: חברות התח"צ יקימו מוקד שיפקח על התנהגות הנהגים בזמן אמת
על פי ההצעה של ח"כ משה גפני ואורי מקלב בעקבות 'אוטובוס המוות', החברות יפרסמו את מספר המוקד במקום בולט באוטובוס
- עקיבא ווייס
- כ"ו אדר א' התשע"ו
- 5 תגובות
יחצ
לנוכח תאונת האוטובוס המחרידה בקו 402 שנגרמה ככל הנראה כתוצאה מאי שימת לב של נהג שבעברו התעבורתי נרשמו עדויות על התנהגות שאינה ראויה בכבישים, הגישו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה) הצעת חוק המחייבת פרסום פרטי ליצירת קשר אודות דיווח של נוסעים על עבירות תנועה שמבצעים נהגים בתחבורה הציבורית.
על פי הצעת החוק, המופיע כתיקון לפקודת התעבורה, מפעילי התחבורה הציבורית יידרשו להקים מוקד טלפוני ייעודי לתלונות בדבר עבירות תנועה או נסיעה מסוכנת של נהג האוטובוס, כאשר מספר הטלפון של המוקד יפורסם באופן ברור ובולט בתוך האוטובוס עצמו.
בדברי ההסבר לחוק נאמר כי "פעמים רבות משתמשי התחבורה הציבורית נתקלים תוך כדי נסיעתם בנסיעה מסוכנת של נהג האוטובוס ולאחרונה אף תועדו נהגים המשתמשים בטלפון הסלולרי תוך כדי נסיעה, כאשר כתוצאה מכך נאלצים הנוסעים לסכן את עצמם בהמשך נסיעה מסכנת חיים כשאין להם את האפשרות לדווח בזמן אמת לגורם מוסמך מטעם החברה שיפעל לטיפול מידי בנהג". לדברי מציעי החוק, עצם פרסום החובה והדרכים לדווח על נהגים שיחרגו מכללי הנהיגה המקובלים, ירתיעו את הנהגים ויביאו לתיעוד ההתנהגות הבעייתית.
"נוסעי התחבורה הציבורית דורשים לקבל שירות נאות ובטיחותי, ולכן חובה על משרד התחבורה והגורמים האמונים לכך לדאוג שהמקצועיות של חברות התחבורה הציבורית תישמר גם בתרבות הנהיגה. מטרת הצעת החוק הינה לגרום לנהגים לנהוג כחוק, וכתוצאה מכך ניתן יהיה להחזיר את תחושת הבטיחות של הנוסעים ואף לפעול באופן אפקטיבי ומהיר במקרים בעייתיים", מסביר ח"כ אורי מקלב.
על פי הצעת החוק, המופיע כתיקון לפקודת התעבורה, מפעילי התחבורה הציבורית יידרשו להקים מוקד טלפוני ייעודי לתלונות בדבר עבירות תנועה או נסיעה מסוכנת של נהג האוטובוס, כאשר מספר הטלפון של המוקד יפורסם באופן ברור ובולט בתוך האוטובוס עצמו.
בדברי ההסבר לחוק נאמר כי "פעמים רבות משתמשי התחבורה הציבורית נתקלים תוך כדי נסיעתם בנסיעה מסוכנת של נהג האוטובוס ולאחרונה אף תועדו נהגים המשתמשים בטלפון הסלולרי תוך כדי נסיעה, כאשר כתוצאה מכך נאלצים הנוסעים לסכן את עצמם בהמשך נסיעה מסכנת חיים כשאין להם את האפשרות לדווח בזמן אמת לגורם מוסמך מטעם החברה שיפעל לטיפול מידי בנהג". לדברי מציעי החוק, עצם פרסום החובה והדרכים לדווח על נהגים שיחרגו מכללי הנהיגה המקובלים, ירתיעו את הנהגים ויביאו לתיעוד ההתנהגות הבעייתית.
"נוסעי התחבורה הציבורית דורשים לקבל שירות נאות ובטיחותי, ולכן חובה על משרד התחבורה והגורמים האמונים לכך לדאוג שהמקצועיות של חברות התחבורה הציבורית תישמר גם בתרבות הנהיגה. מטרת הצעת החוק הינה לגרום לנהגים לנהוג כחוק, וכתוצאה מכך ניתן יהיה להחזיר את תחושת הבטיחות של הנוסעים ואף לפעול באופן אפקטיבי ומהיר במקרים בעייתיים", מסביר ח"כ אורי מקלב.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות