ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

המקובל הגאון הרב יעקב עדס ל'בחדרי חרדים': "הרפורמים הם גויים"

בעקבות סערת הפשרה עם מתווה הקמת "הכותל הרפורמי", והחלטת בג"צ לאפשר למגיירים הרפורמיים להשתמש במקוואות של המועצות הדתיות, מסביר המקובל הרב יעקב עדס בשיחה עם 'בחדרי חרדים' על סכנתם של הרפורמים לעם היהודי

הגר"י עדס, צילום: יעקב כהן
הגר"י עדס, צילום: יעקב כהן

הבעיה הרפורמית מתעוררת לאחרונה במלוא עוזה, עם ניסיונותיהם של חברי הקהילה לתקוע יתד של ממש בארץ הקודש ולקבל הכרה ממלכתית, מה שהתבטא בין השאר בפרשת הקצאת הכותל הדרומי ובהחלטת בג"ץ בסוגיית הטבילה במקוואות.

המקובל הרב יעקב עדס, מסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את הבעיות בגיור הרפורמי וככלל, תוך שהוא מקדים וקובע כי "הרפורמים הם גויים".

לדברי הרב עדס, "גירות זה מהפך של נשמה של גוי לנשמה של יהודי, במה הוא מתהפך ומקבל נשמה חדשה? זה רק אם יוצר הנשמות הוא זה שקובע שיש הבדל ויש שינוי.

"כל הרפורמה זה שהיו חיים בין הגויים, וראו שמה שמביא את השנאה זה שאנחנו מסתכלים על גויים כסוג ב' גם מבחינה הלכתית. כמו הצלה בשבת שגוי מותר רק בדרכי שלום, ובשביל שעה קלה של חיי יהודי מותר לחלל שבת.

"הרפורמה באה ואמרה תפסיקו להתעלות מעל הגויים ולומר להם שאנחנו בני אדם והם תת אדם, או שאנחנו מלאכים ביחס אליהם. אבל יש להם בעיה, כי בתורה זה כן כתוב, לכן הם אמרו התורה זה לא משמים אלא מה שמשה רבנו אמר, ואם הוא היה חי בימינו הוא היה אומר אחרת כי היה מבין שכך עדיף".

הרב עדס מסכם את דבריו: "הבסיס של הרפורמה הוא שיהודי לא שונה מגוי, והתורה לא נצחית ולא משמים, עפ"ל. אלה שני היסודות של הרפורמה, והשאר תוצאות".
הרב עדס בעיה רפורמית גיור תורה משמים גויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}