י"ח תשרי התשפ"ה
20.10.2024

לנהג חם? הדלת תהיה פתוחה בנסיעה

תיעוד וידאו: נהג 'דן' נוסע ומשאיר את הדלת פתוחה • דובר החברה: "ייבדק. לא יהיו פשרות בנושאי בטיחות"

לנהג חם? הדלת תהיה פתוחה בנסיעה

עוד לא עבר שבוע מאז התאונה הקטלנית בכביש 1 בה נהרגו שישה מנוסעי קו 402, ונדמה כי נהגי האוטובוס בישראל טרם הפנימו את האחריות והלקחים. מתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראה היום (ד') בצהרים אוטובוס בנסיעה כשעליו נוסעים, כאשר הדלת הקדמית פתוחה.

הערשי מושקוביץ, חרדי תושב בני ברק שנסע בקו, סיפר כי עלה על אוטובוס דן קו 292 בשעה 12:40 בפתח תקווה, כאשר האוטובוס עשה את דרכו לבני ברק.

אוטובוס דן מלא בנוסעים נוסע עם דלתות פתוחות


"במהלך הנסיעה, הנהג פתח את דלת האוטובוס, גם בנסיעה עירונית וגם בנסיעה בין עירונית, ואנשים עמדו ליד הדלת". לדבריו, הנהג עשה זאת משום שהיה לו חם. אולם יתכן גם כי מדובר אולי בתקלה.

איתן פיקסמן, דובר חברת דן, מסר ל'בחדרי' כי "בטיחות הנוסעים נמצאת בראש סולם העדיפויות של 'דן', גם בזמנים רגילים ולבטח בעיתות מצוקה. הנושא ייבדק והנהג יוזמן לבירור". עוד הוסיף והדגיש "בענייני בטיחות הנוסעים, לא יהיו שום פשרות. הנושא ימוצה עד תומו".

הגורם האנושי
מוקדם יותר היום פורסם ב'בחדרי חרדים' סרטון המתעד נהג אוטובוס שנוסע מבית שמש לביתר עילית כשהוא עסוק בטלפון החכם במהלך הנהיגה למשך זמן לא קצר, דבר שבוודאות סיכן את חיי הנוסעים.

כזכור, בתאונה המחרידה של "אוטובוס המוות" בכביש 1 בתחילת השבוע, נהרגו יעקב חשין ז"ל (27), שהיה בדרכו לפגישת שידוך. ישראל וינברג ז"ל (26), שנסע לחתונת בן דודו. חנה פרנקל ע"ה (23) שהייתה בדרכה לחגוג יום נישואין שני עם בעלה, שנפצע באורח קל. לוי יצחק אמדדי (17) מיבנאל. לאה מלמוד ע"ה (61), ואהרן מרדכי כהן ז"ל (18) מירושלים. בבית החולים מאושפזת הכלה שרה בת דינה, שנפצעה קשה והבוקר חל שיפור במצבה, המוגדר בינוני.

נהג האוטובוס חיים ביטון נעצר לאחר התאונה בחשד לשיבוש הליכי משפט, בכך שפתח את הקופסא השחורה של האוטובוס. מעצרו הוארך בשלושה ימים והיום הוא שוחרר למעצר בית למשך 21 יום.

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, סיפר אתמול בוועדת הכלכלה בכנסת כי "ממש זמן קצר אחרי התאונה בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג מוצא את דרכו לכיוון הטכוגרף (הקופסה השחורה) ועושה שם מספר פעולות שאנחנו כרגע בודקים מה בדיוק המשמעויות שלהם, ובוא נסכים שזו לא פעולה טבעית של אדם שהיה אחראי או מעורב בתאונה כזאת".

עוד הוסיף, "אני רוצה לדבר על הגורם האנושי – זה כולנו וכולנו חוטאים בהיסח הדעת בנהיגה וכולנו בטלפונים חכמים וזה הורג אותנו. אנחנו באים לזירות של תאונות ורואים הרוגים עם הטלפון בין הרגליים ויודעים שהם עסקו בסלולרי. קשה להוכיח סיבה ותוצאה, אבל אין ספק שאם יש משהו קריטי זה שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה, גם תוך כדי הליכה. הולכי רגל מסמכים והולכים אל מותם וזה הסיפור".
אוטובוס המוות גורם אנושי דלת חברת דן בטיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}