הגופות היו מוטלות והנהג חיטט בטכוגרף
עדות קשה: "בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג מוצא את דרכו לכיוון הטכוגרף" • צפו
- עקיבא ווייס
- ז' אדר א' התשע"ו
- 5 תגובות
זירת התאונה. צילום: פלאש 90
אוטובוס המוות: ועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל ערכה הצהריים (ג') דיון במסגרת השימוע הציבורי למאבק בתאונות הדרכים, במסגרתו עלה נושא התאונה הקשה בקו 402. נציג המשטרה אמר בדיון כי ממש זמן קצר אחרי התאונה - בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים - הנהג עשה את דרכו לכיוון הטכוגרף (הקופסה השחורה) ועשה שם מספר פעולות.
יו"ר הועדה ח"כ איתן כבל אמר: "שאף אחד לא יבחן אותנו בשאלה מה חוזק השיניים של הוועדה, בעיקר בנושא הזה. כל מי שבא לדבר במושגים של האם לוועדה יש סמכות, שלא יעמיד אותנו במבחנים האלה. זה נושא גדול מדי, קשה מדי, לאומי מדי בכדי שמישהו ירצה לשחק איתנו משחקים פוליטיים. אני החלטתי שאני יוצא למלחמה וזאת מלחמה. אין פה מקום לציניות וסיפורים. אמרתי לכם בדיון הקודם שאני לא מכיר אף גנרל שהיה מעז להודיע לראש הממשלה שבשנה הבאה יהיו 355 הרוגים, ואם הוא היה מעז הוא היה מפוטר. יצאנו לדרך כדי לכנס את כולם ולטפל בנושא בכל הכוח. אנחנו יודעים שיש גורם אנושי בתהליך ואנחנו מנסים לייצר את כל המערכות כדי להימנע מכך שהגורם האנושי יהיה כל כך משפיע".
ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, סיפר: "ממש זמן קצר אחרי התאונה בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג מוצא את דרכו לכיוון הטכוגרף (הקופסה השחורה) ועושה שם מספר פעולות שאנחנו כרגע בודקים מה בדיוק המשמעויות שלהם, ובוא נסכים שזו לא פעולה טבעית של אדם שהיה אחראי או מעורב בתאונה כזאת".
0_3vfq0zts
"אני רוצה לדבר על הגורם האנושי – זה כולנו וכולנו חוטאים בהיסח הדעת בנהיגה וכולנו בטלפונים חכמים וזה הורג אותנו. אנחנו באים לזירות של תאונות ורואים הרוגים עם הטלפון בין הרגליים ויודעים שהם עסקו בסלולרי. קשה להוכיח סיבה ותוצאה, אבל אין ספק שאם יש משהו קריטי זה שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה, גם תוך כדי הליכה. הולכי רגל מסמכים והולכים אל מותם וזה הסיפור".
יו"ר מזכירות אגד, אלחנן ארז, אמר: "באגד מביעים צער עמוק על התאונה ותוצאותיה. אדם שמופיע באגד עם רישיון לא יעלה על אוטובוס לפני שהוא נבחן בבית ספר שלנו. אנחנו מבצעים מעקבים יזומים במיוחד לאחר נהגים חדשים ויש גם מעקבים שנובעים כתוצאה מתלונות נוסעים. העוקב בא לא במדי אגד או בצילום באמצעות מערכת".
היו"ר כבל: "האם לאגד יש מדיניות שקובעת מתי מותר לנהג לנהוג ולמרות שיהיו לו מספר הרשעות הוא עבר תהליך שמחזיר אותו לכביש והאם יש מצב שיש נהגים שלא מאפשרים להם לחזור לכביש?"
אלחנן ארז: "לכל נהג יש תיק בטיחות. ועדת בטיחות מתרכזת בנהגים מרובי תאונות או תלונות מנסים להצביע לו על טעויות ותקלות בצורת נהיגה יש נהגים שמופנים חזרה לבית ספר לנהיגה".
ח"כ איילת נחמיאס ורבין: המחסור בנהגים גורם לכם להתפשר ולאפשר לנהגים מסוכנים לנהוג?
אלחנן: "בעבר שהתשלום היה סביר כוח האדם היה טוב יותר זאת עובדה קיימת. כיום נוצרה תחרות חוסר בנהגים בענף, זה יוצר בעיה להשיג נהגים, ואני אומר בזהירות שיש התפשרות ובעבר היינו יותר קפדניים. בשנה שעברה יותר מ-100 נהגים מתוך 4,500 נהגים עברו סדנה בבית לווינשטיין. יש כללים שאומרים לנהג שלא עולה יותר על ההגה. אני יודע שיש נהגים שהורדו מהכביש לאחר תאונות או פסקי דין. היו נהגים שכתוצאה ממכלול התנהגויות הורידו מנהיגה ואין הרבה כאלה".
עם פתיחת הדיון בועדה התייחס נציג אגד לנפגעי התאונה המחרידה. בעקבות כך דרש ח”כ מקלב להפסיק את דבריו, תוך דרישה שיביע תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים. כמו”כ דרש לקבל תשובות ברורות כיצד נהג עם עבר תעבורתי קשה חוזר לשרת את ציבור נוסעי התח”צ.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות