ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

דרעי בפריז: סייר בהיפר כשר ובתיאטרון

שר הפנים המבקר בצרפת ערך סיור בשתי זירות הטרור בפריז, וייפגש בהמשך עם ראשי הקהילות היהודיות במדינה

דרעי בפריז: סייר בהיפר כשר ובתיאטרון

שר הפנים ויו״ר ש"ס אריה דרעי אשר יצא הבוקר (ד) לביקור של מספר ימים בצרפת - הגיע הערב לביקור במרכול ׳היפר כשר׳ בפריז, בו נרצחו ארבעה יהודים בפיגוע טרור לפני כשנה.

השר דרעי הדליק נר זיכרון לזכר ההרוגים ואמר עליהם קדיש.

דרעי גם נאם הערב בפריז בפני ארגון הגג של הרבנים בצרפת. ״כולנו מחויבים לערבות הדדית לכל יהודי ויהודי, לאלה שחיים בארץ ולאלה שחיים בכל מקום בעולם. המשימה שלנו היא חיזוק הקהילות היהודיות בכל רחבי העולם. בשנים האחרונות עלו מצרפת לישראל עשרות אלפי עולים שהיו רגילים לאורח חיים מסויים. המשימה שלנו כממשלה היא לדאוג לעולים לבתי ספר בארץ המשלבים לימודים מקצועיים ולימודי תורה. ראש הממשלה נתניהו ביקש ממני לטפל בעולים מצרפת ולפעול כדי שיכירו בארץ בתארי הרבנות שרכשו בצרפת״, אמר.

דרעי הוסיף והתייחס למצב הביטחוני בישראל: ״אנחנו עוברים תקופה ביטחונית לא קלה. יש כמעט מדי יום פיגועי דקירה, דריסה וירי אך ישראל היא חברה חזקה ונחושה. צה״ל, המשטרה ושאר כוחות הביטחון פועלים במלוא העוצמה והנחישות ואין לי ספק שנעבור את התקופה הזאת כפי שעברנו בעבר תקופות קשות יותר״.

בהמשך, ביקר דרעי גם בתיאטרון בטקלאן, שבו נרצחו 118 איש בליל שבת על ידי לוחמי דאעש.

אל השר התלוו סגן שגרירת ישראל בצרפת מר מרק אטלי, נשיא הקונסיסטואר ד״ר יואל מרגי ובכירים מהקהילה היהודית בפריז.

השר דרעי צפוי להיפגש עם ראשי הקהילה היהודית במקום ולנסות לשכנע אותם לעלות לישראל וליישב את הנגב והגליל. השר דרעי צפוי לשוב לישראל ביום ראשון.
היפר כשר אריה דרעי פיגוע צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד