ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

הרבנים דנו: מתי זמן פורים בבית שמש?

רבני הקהילות חרדיות בבית שמש עלו לרמת בית שמש ג', בכדי לדון במגוון הסוגיות ההלכתיות הבוערות בשכונה החדשה

הרבנים דנו: מתי זמן פורים בבית שמש?

סיור הלכתי לבדיקת המקוואות והעירובין ברמת בית שמש ג' נערך בראשות הגאון רבי צבי פרידמן רבה של רמת בית שמש ג', והגאון רבי נתן הכהן קופשיץ, רב קהילות החרדים בבית שמש.

במהלך כל התקופה האחרונה עמלים האברכים שכבר מתגוררים במקום, בראשות הרב האחראי על העירובין הגר"צ דוידוביץ, על הקמת ערוב כשר ומהודר העונה על הצרכים המתבקשים של קהילה תורנית מתפתחת. בעקבות הבניה המסיבית בשכונה, מתעוררים כל הזמן בעיות חדשות, מאחר וגבעות וגדרות יורדים במהלך הבנייה, והרבנים נדרשים לפתרונות חדשים.

בנוסף לבעיות הללו, גם המקוואות בשכונה עדיין לא מסודרים, וכעת המקוה הראשון בשכונה נמצא באמצע בנייתו. בינתיים השימוש הוא במקווה זמני ברחוב אחיה השילוני.

עקב כך, התכנסו הרבנים בצהרי היום כדי לדון בעניינים חמורים אלו, ולדון בבעיות ובשאלות הלכתיות שונות. תחילה ישבו הרבנים בבית אחד האברכים, כאשר הרב דוידוביץ מראה את מפות העירוב בשכונה לעיני הרבנים שישבו על המדוכה. בנוסף, הרבנים דנו על קביעת יום הפורים בבית שמש, ובמנהגי 'זכר לחורבן' הנהוגים בבתי ישראל.

לאחר מכן, יצאו הרבנים לסיור בגבולות השכונה, לראות מקרוב את סידור העירוב הפנימי של רמה ג', הלחי והחוטים, ודנו במקום על כל הפרטים. הרבנים ביקרו במקווה הנמצא כעת בבניה, כאשר הממונה על המקוואות מבאר בהרחבה את כל תהליך בניית מקווה הטהרה החדש וכל השאלות ההלכתיות שעלו במהלך הבנייה. כמו כן סיירו במקווה שנבנה לא מכבר ברחוב אחיה השילוני.

בנוסף השתתפו בסיור הרבנים רבי שאול כיטוב מו"ץ בבית ההוראה רמת בית שמש ג', רבי צבי דוידוביץ רב קהילות החסידים ברמת בית שמש א', והממונה על העירובין מטעם המועצה הדתית, ורבי רפאל אליה כהן, רב ביהכנ"ס אהלי יוסף.























בית שמש סיור פורים הרב צבי פרידמן הרב נתן קופשיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}