י"ח תשרי התשפ"ה
20.10.2024

תמיכה ברב ברלנד - מי חתם ומי לא

תלמידי הרב ברלנד מפרסמים הערב מכתב הקורא לקהילה היהודית ביוהנסבורג שלא לפגוע בו - והמכיל חתימה מזויפת

הרב ברלנד
הרב ברלנד

גדולי ישראל מתגייסים למען הרב אליעזר ברלנד השוהה ביוהנסבורג: ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך מפרסם היום (ד) מכתב הקורא שלא לגרש את הרב אליעזר ברלנד ולאפשר לו להמשיך להתגורר במקום.

המכתב נשלח לרב הראשי של דרום אפריקה הרב גולדשטיין, וגדולי ישראל נוספים צירפו אליו את חתימתם.

במכתב נכתב: "באנו לבקש מקהילת יוהנסבורג לעמוד לימין אלו שנצרכו לגלות לשם ונמצאים שם בלית ברירה מתוך עוני ודחקות וכמבואר בשולחן ערוך אין פוחתין לעני העובר ממקום למקום בכיכר בפונדיון. ואם לן נותנים לו מצע לישון עליו ושמן קטניות. ואם שבת נותנים לו מזון ג' סעודות ושמן ודג וירק ואם מכירים אותו נותנים לו לפי כבודו. וכמבואר מעולם לא ראינו ולא שמענו קהל מישראל שאין להם קופה של צדקה".

"ולכן: מצווה רבה לתושבי המקום לתמוך בהם כפי יכולתם וכמבואר ברמב"ם 'מצווה על כל אדם לאהוב את כל אחד ואחד מישראל כגופו שנאמר ואהבת לרעך כמוך. והמתכבד בקלון חברו אין לו חלק לעולם הבא' וכן אסור למסור ישראל ביד עובד כוכבים ואפילו היה רשע ובעל עבירות ואפילו היה מיצר לו ומצערו וכל המוסר ישראל ביד עובד כוכבים בין בגופו בין ממונו, אין לו חלק לעולם הבא".

במכתב שפורסם מופיעה גם חתימת הגר"ח קנייבסקי - אך בני ביתו של הגר"ח מכחישים מכל וכל ומציינים ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בזיוף, וכי בנו של הרב ברלנד אמנם הגיע להתברך בסוף השבוע אך החתימה אינה מקורית. בנוסף, חתום על המכתב גם הגאון רבי שמעון בעדני חבר מועצת חכמי התורה.

הרב אליעזר ברלנד הרב ברוך שטרנבוך הרב גולדשטיין דרום אפריקה יוהנסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}