כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

תבוסה ליו"ר מפלגת הנשים החרדיות

נדחתה התביעה נגד העיתונים החרדים שסירבו לפרסם מודעות מפלגת הנשים החרדיות: "אמשיך להיאבק"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

תבוסה לפמיניסטיות החרדיות: בתקופת הבחירות במרץ 2015, רות קוליאן, יו"ר מפלגת הנשים החרדיות, הגישה לבית המשפט השלום בפתח תקווה תביעה בסך מאה אלף ש"ח נגד העיתונים "יתד נאמן" ו"יום ליום", בטענה כי סירבו לפרסם את מפלגתה "ובזכותן", רק משום שהיא אישה.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, דחה את העתירה למתן צו מניעה נגד העיתונים, בטענה שעליהן להגיש תביעה בהתאם לחוק לבית המשפט המוסמך.

בית משפט השלום בפתח תקווה דחה את התביעה על פרסום המודעות בעיתונים, קוליאן ערערה לבית המשפט המחוזי ובהמשך אף לבית משפט העליון, אולם התביעה נדחתה.

לגבי התביעה הכלכלית, של 50 אלף ₪ לכל עיתון, עו"ד מורגנשטרן שייצג את יתד נאמן ויום ליום, טען בבית המשפט כי לקוליאן אין זכות חוקית לתבוע, אלא רק המפלגה "ובזכותן" יכולה לתבוע. בתחילת ההליך בבית משפט המחוזי, לא התקבלה טענתו של מורגנשטרן, אך בית המשפט השלום בו התנהל לאחרונה הדיון המשפטי, קיבל את הטענה.

פסק אתמול בית המשפט השלום בפתח תקווה כי אין מקום לתביעה של רות קוליאן בשם עצמה, היות ומי שנפגע, אם בכלל, זו המפלגה ולא היא עצמה. "הנני מורה על דחיית התביעה על הסף מחמת היעדר יריבות" כתבה השופטת אפרת רוטקופף, וחייבה את קוליאן בהוצאות ושכר טרחה של עו"ד בסך 5,000 ₪.

עו"ד משה מורגנשטרן אומר ל'בחדרי חרדים' בתגובה לפסיקה, "אני שמח מאוד על פסק הדין, הוא ראוי ונכון מבחינה משפטית וגם מבחינה עניינית. אין שום הגיון שאדם פרטי יוכל לתבוע בשם מפלגה, הדבר יכול לעשות אנדלמוסיה בכל סדרי השלטון והמשפט. אני שמח שלאחר מאבק משפטי קשה בית המשפט דחה את התביעה על הסף".

רות קוליאן, מייסדת תנועת "ובזכותן- חרדיות עושות שינוי", הגיבה "אני מכבדת את בית המשפט אבל לדעתי הוא שגה במקרה זה, ואני שוקלת המשך צעדים משפטיים".

בשיחה ל'בחדרי' היא מוסיפה: "החלטת בית המשפט מחזקת את המצב הבלתי נסבל שקורה היום, בו מפלגות חרדיות אינן פתוחות לנשים ונשלטות לחלוטין רק על ידי גברים. מפלגות אלו אינן משרתות כלל את ציבור הנשים החרדיות שזכויותיהן נפגעות מדי יום בכל תחומי החיים. אין לי לכן כוונה לוותר, ואני אמשיך לנהל את מאבקן של הנשים החרדיות".
רות קוליאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}