י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הפלס נגד מרגי: "מעודד גיוס לצה"ל"

בעקבות החוק עליו חתום הח"כ מש"ס, שנועד להגן על חיילים חרדים - תוקף אותו הבוקר ביטאון 'בני תורה'

יעקב מרגי. צילום: פלאש 90
יעקב מרגי. צילום: פלאש 90

המאבק בחיילים החרדים - עיתון 'הפלס' במאמר המערכת ובכתבה נרחבת, פתח במתקפה חריפה נגד ח"כ יעקב מרגי מש"ס, החתום על הצעת חוק תיקון לשירות ביטחון לפיה הצוות הבין משרדי שהוקם במסגרת חוק הגיוס האחרון, יפעל נגד הפגיעה בחיילים חרדים.

עיתון הפלס מפרסם בהבלטה גדולה צילום משני מכתבים האחד מחודש תשרי תשס"א עליו חתומים גדולי הרבנים הספרדים ובראשם הגר"ע יוסף זצ"ל, והשני מחודש תשרי תשע"ד עליו חתומים גם כן גדולי ראשי הישיבות והרבנים הספרדים בראשם נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן, כאשר בשני המכתבים מובעת דעת הרבנים נגד גיוס חרדים.

על פי הפלס, ח"כ מרגי פועל במפורש נגד דעת תורתם של גדולי הדור הספרדים. בהפלס גם נכתב באירוניה כי לפי הצעת החוק של מרגי ייאסר פרסום מכתביהם אלו.

במאמר המערכת כותבים בעיתון כי - "קשה להאמין כי הגענו למצב כה הזוי, שבו ח"כ מסיעת ש"ס חובר לשורה של ח"כים חילוניים ומגיש עמהם הצעת חוק שמטרתה המוצהרת לפעול ברוח היבסקציה הרוסית ולמנוע מהציבור החרדי לצעוד לאור רבותיו ולפעול נגד כל נסיון לעודד את הגיוס לצה"ל".

כזכור, בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי - "צעירים חרדים רבים, אף אילו חפצו להצטרף לשורות צה"ל, חשים כי הרחוב החרדי רואה בהתגייסות לצה"ל פעולה פסולה. זאת, תוך פרסום פשקווילים למיניהם היוצאים נגד גיוס לצה"ל כמו גם התבטאויות שונות של מנהיגי הציבורים ואחרים הקוראים לנוער החרדי שלא להתגייס ומשמיצים נוער חרדי שבחר להתגייס".

בהצעה נאמר עוד כי "מיגור תופעת ההסתה כמתואר מעלה, יש בו להוות ראשית הדרך אל עבר גיוס הנוער החרדי, דבר המהווה צעד בעל חשיבות רבה בראייה לעתיד".
יעקב מרגי התקפה הצעת חוק גיוס הפלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}