ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

מאבק ירושה סביב בית כנסת ותיק בנחלת שבעה בירושלים

עשרות שנים שבית הכנסת הותיק בנחלת שבעה מרכז פעילות יהודית ותורנית, כעת מבקשים היורשים לעצור את הפעילות • סגן ראש העיר אפשטיין: "לא ייתכן שזה עובר בשקט"

מתפללים בבית הכנסת בנחלת שבעה. (באדיבות המצלם)
מתפללים בבית הכנסת בנחלת שבעה. (באדיבות המצלם)

מאבק ירושה חדש על בית הכנסת 'קהל חסידים' בשכונה הוותיקה 'נחלת שבעה' בירושלים, הקיים מזה שישים ושלוש שנים כמקום תורה ותפילה עבור סוחרי האזור, ומהווה אבן שואבת להמוני תיירים הפוקדים אותו מדי יום ביומו.

בית המשפט נגד \


בעליו של בית הכנסת נידב את המקום עם "תנאי קודם למעשה", בשביל שהמקום ישמש לתורה ותפילה בלבד. ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחרונה, מספר מיורשיו של הנדיב המנוח פנו לבית המשפט בירושלים בתביעה לסלק את המתפללים ולהעביר את המקום כרכוש פרטי לידיהם.

בנוסף, הגישו היורשים תביעה על סכום של למעלה משבעים אלף שקלים, כדרישת שכירות ודמי שימוש ממתפללי בית הכנסת.

לתדהמת המתפללים נענה בית המשפט לתביעה המוזרה, חייב את המתפללים לעזוב את המקום תוך שישים יום והשית עליהם לשלם את הסכום הנדרש. נציגי המתפללים פתחו בימים האחרונים במאבק ציבורי נחוש ונרחב, על מנת ,לערער על ההחלטה התמוהה", לדבריהם.

אפשטיין בשיחה עם המתפלליםצילום: אפשטיין בשיחה עם המתפללים
אפשטיין בשיחה עם המתפללים

אפשטיין: "בני תורה תעשה הכל"
אמש הגיע למקום סגן ראש עיריית ירושלים חיים אפשטיין וצוות לשכתו למקום, על מנת לעזור ולסייע למתפללים במאבקם. בשיחת חיזוק ועידוד שהשמיע למתפללים אמר אפשטיין כי "סיעת 'בני תורה' בעירייה תעשה ותפעל מעל ומעבר ליכולתה על מנת שקול התורה והרינה ימשיך להישמע במקום".

"לא יתכן שכאן", הוסיף אפשטיין, "בעיר הקודש ירושלים, יקום אי מי וינסה לסגור על סורג ובריח מקום המשמש שנים כה רבות כמקום תורה ותפילה מרכזי. הלא ברור לכולנו כי אם היה מתרחש הדבר באחת מערי העולם הייתה קמה זעקה ומחאה בינלאומית עד להסרת החרפה, ודווקא כאן במדינה המתיימרת להוות בית עבור יהודי העולם מתחולל דבר כל כך חמור ואין איש פוצה פה ומצפצף".

סגן ראש עיריית ירושלים הוסיף כי בכוונתו להמציא מסמכים משפטים עירוניים משנים עברו, המהווים הוכחות ברורות כי חל איסור חמור לשנות את ייעודו של מקום התורה והתפילה הוותיק. גם סוחרי האזור, ביניהם כאלו שאינם נמנים על מתפללי בית הכנסת, חתמו על עצומה הקוראת לבית המשפט לבטל את החלטתו.

יצויין כי בעבר היה מקרה דומה עם בית הכנסת 'הליגמן' בבני ברק, שם לאחר משפט ממושך נמכר המבנה על ידי היורשים לבית הכנסת, שגייס מיליוני שקלים בשביל לשלם את החוב.
נחלת שבעה בית הכנסת קהל חסידים ירושלים חיים אפשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}