י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

גפני זעם על הטיפול ביישובי עוטף עזה

ביקורת קשה מצד הקואליציה ומצד האופוזיציה בוועדת הכספים כנגד התנהלות הממשלה בכל הנוגע לשיקום שדרות ויישובי עוטף עזה

גפני, צילום: פלאש90
גפני, צילום: פלאש90 צילום: זינדל פלאש 90

בדיון מיוחד שקיימה הוועדה הבוקר (ג') התברר שהחלטת הממשלה בעניין הטיפול ביישובי עוטף עזה, שהתקבלה עוד בסוף 2014 ושהתקציבים בגינה הועברו זה מכבר למשרדי הממשלה הרלוונטיים, לא מבוצעת ויישומה לא נראה באופק.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הטיח בנציגי הממשלה - "התמונה העולה מתשובותיכם היא של התנהלות שמתאימה לרפובליקת בננות, כשהממשלה מחליטה אך אחד השרים מחליט לבדו לבטל או לשנות החלטות ושהפקידות איננה מצליחה להוציא אל הפועל את מה שסוכם, אף שהכספים כבר הועברו לאחריותם".

בדיון עלה שבכל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר לא חלה כל התקדמות בדרך להוצאת החלטת הממשלה והתכניות שסוכמו לשיקום האזור, אל הפועל. יוזמי הדיון, ח"כ חיים ילין (יש עתיד) וח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני), הביעו תרעומת קשה ואמרו כי "לא די שהתושבים בשדרות ויישובי עוטף עזה נפגעו מהמצב הביטחוני, הם אינם מקבלים את מה שמגיע להם בדין ושאושר ע"י ממשלת ישראל".

תשובות נציגי הממשלה בדיון עוררו את זעמם של חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה כאמור. התרעומת גברה לאחר שרפרנט שיכון באגף תקציבים באוצר, יובל טלר, אמר ש"התקציבים הוקצו באוגוסט 2015 למשרדים והתקציבים נמצאים בהפעלה". יו"ר ועדת הכספים גפני - למה תקציבים בעקבות החלטת ממשלה בנובמבר 2014 עוברים רק באוגוסט 2015?

הכעס גבר אף יותר לאחר שרכזת תקציב כבישים במשרד התחבורה, נעה סגל-ליפשיץ, עדכנה שהעניין תקוע למרות שהתקציב הועבר, בגלל בעיות פנימיות בחברת נתיבי ישראל. "עפ"י הנחיית החשב אנחנו מחויבים לצאת במכרז פומבי על כל התקשרות מעל 1.5 מיליון ₪. החשכ"לית הטילה על נתיבי ישראל מגבלות רבות ולכן אני מעריכה שלא נוכל לייצור התקשרויות בעניין אלא בעוד שנה לפחות, לאחר שיוקם מאגר הספקים הממשלתי. יש לנו מעל עשרת אלפים התקשרויות בשנה וכרגע לא יכולים לקדם את ההתקשרות להרחבת הכביש", אמרה.

יו"ר הוועדה גפני סיכם - "התמונה שעולה כאן לגבי הממשלה היא עגומה מאוד. כביש 232 נמצא בהחלטת ממשלה והכסף כבר עבר ויכולים כבר לבצע. הבעיה במחדל בלתי רגיל, שמצבעים את החלטת הממשלה אבל כמו בחלם, לאט לאט, ולא ניתן לדעת מתי זה ייגמר. אגף התקציבים לא יודע להגיד למה אם היתה החלטת ממשלה בנובמבר 2014 ועבר רק באוגוסט 2015 ומשרד התחבורה לא יודעים לומר למה תקוע, כי יש להם בעיות עם נתיבי ישראל. ההתנהלות בלתי נסבלת".

גפני הודיע שיקיים דיון המשך בהקדם אליו הוא מזמן את שר התחבורה ומנכ"ל משרדו, את מנכ"ל משרד האוצר והפקידים הרלוונטיים לנושא - "לא יתכן שההתנהלות הזאת תימשך, אנחנו נעצור תהליכים שהממשלה מבקשת לקדם".
משה גפני עוטף עזה פיצוי צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}