ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

הרב ברלנד: משיח יגיע במוצאי ט"ו בשבט

ביום הולדתו ציין הרב את תאריך הגאולה והודיע ש"אם זה לא יקרה - תפסיקו להאמין בי" • בדיחה או חישוב הקץ?

הרב ברלנד בלימוד הבוקר בנו הרב נחמן. צילום:  כנישתא חדא
הרב ברלנד בלימוד הבוקר בנו הרב נחמן. צילום: כנישתא חדא

במסגרת חגיגת יום ההולדת ה-79 לגאון הצדיק רבי אלעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים' ברסלב הנמצא בגלות ביוהנסבורג, הוא בישר לחסידיו כי המשיח יגיע במוצאי ט"ו בשבט הקרוב.

בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נשמע הרב נשאל על ידי אנשי קו התוכן 'כנישתא חדא' מה המסר שהוא רוצה להעביר, והרב משיב: "תודיע רשמית וסופית שמשיח מגיע במוצאי ט"ו בשבט ואם לא אז מבקשים מכולם להפסיק להאמין ברב".

בנוסף אמר הרב דברי חיזוק לחסידים הרבים שהגיעו לחגוג עמו את יום ההולדת.

הרב ברלנד - משיח טו בשבט


מקורבים לרב ברלנד נחלקים בעניין, יש האומרים שהרב אמר את הדברים כ"מילי דבדיחותא" או לצחוק על כל אלה שאומרים תאריכים לגאולה.

חלק מהתלמידים מקבלים את דבריו ברצינות ומצטטים מספרים על דבריו של הרב ואומרים כי יש להבחין בין קיצין שנאמרים על-ידי גדולי ישראל לבין סתם חישובי קיצין של הדיוטות. על האחרונים הדבר אסור, ואולם צדיקים גדולים, שיודעים להעריך נכון את השפעתה של אמירת קץ, יכולים לעשות כן.

לדבריהם, יש גם להבחין בין חישובי קיצין על-פי סברות אישיות, לבין אמירת קיצין שבאו בקבלה ובמסורת ממקורות נאמנים. בחישובים אישיים אין שום ביטחון שהמסקנות יהיו אמיתיות, ואולם קיצין שבאו בקבלה הם אמיתיים ויש בהם ממש. (כמובא ברמב"ם, הרמב"ן, המלבי"ם, אברבנאל ועוד, עד פסקיו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל.
הרב אליעזר ברלנד המשיח מגיע טו בשבט הרב יוהנסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}