ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

חצי מטר בחרמון, פתיתי שלג בירושלים

חזאי 'בחדרי חרדים', הניק JUK, בתחזית עדכנית לסוף השבוע: באיזו שעה עשוי השלג להתחיל לרדת בירושלים?

חצי מטר בחרמון, פתיתי שלג בירושלים

שלג ראשון להיום (ה) החל לרדת באתר החרמון. בשלב זה השלג החל להיתפס במפלס העליון כאשר במפלס התחתון השלג יורד מעורב בגשם. בשלב זה אין מדד ס"מ. מדובר בפתיתי שלג בלבד, וכמו-כן האתר סגור למבקרים.

חזאי 'בחדרי חרדים', הניק JUK, פרסם הלילה את התחזית העדכנית לסוף השבוע: מערכת שלג פרווה לפנינו, הקור לא קיצוני ביחס למערכות שלג, כמות המשקעים מכובדת אבל לא משהו מעבר למערכת רגילה, כמה עשרות מ"מ של גשם ובמקומות מסוימים יכולים להגיע ל-100 מ"מ, גם הרוח תהיה חזקה אבל לא בקנה מידה של סערה חריגה, בסך הכל מערכת חורפית מבורכת ובריאה.

החרמון הולך לחגוג עם חצי מטר של שלג טרי לפחות, צפון הגולן גם יקבלו שכבה לבנה מרופדת, לגבי הרי הצפון, ירד שם שלג ובפסגות הוא גם צפוי להיערם, בשכונות הנמוכות יותר אולי ייערם ואולי לא.

עם מקצה מזל הירושלמים יזכו לראות כמה פתיתים באוויר בשישי בערב, ככל שמתקדמים אל תוך הלילה נהיה יותר קר אבל המשקעים גם נחלשים.

הסיכוי לראות פתיתים מעורבים בגשם מתחיל ביום שישי בערך ב-2 בצהרים, לקראת 10-11 בלילה הנמוכות מתקררות ב-2 מעלות ואז יש אפילו סיכוי קטן להיערמות קלה בשכונות הגבוהות אם יהיה עננות מפותחת.

המודל האזורי של השירות המטאורולוגי מציג תרחיש שונה במעט מהמודלים הבינלאומיים, על פיו דווקא בשישי אחרי צהרים יהיה קר יותר, אחרי זה מתחממים בחצי מעלה ובשעות הלילה המאוחרות שוב מתקרר, יש גם מספיק משקעים בשישי אחרי צהרים, אני נוטה להאמין לו ולכן הסיכוי הגבוה יותר לשלג קל הוא דווקא בשעות אחרי צהרים, בליל שבת אין בכלל משקעים באזור.

במהלך שבת נוצר בחופי מצרים שקע נוסף, הוא מתקדם מהר מאד צפונה והוא מביא לתושבי הצפון גל נוסף ביום ראשון בבוקר, שם יש סיכוי למנה נוספת לתושבי צפון הגולן וכמובן החרמון.

במהלך השבוע הבא מגיע גל נוסף, סוג מערכת מאד נדירה המוגדרת כשקע גינואה, השקע נוצר בחופי איטליה והוא שורד דרך ארוכה מעל הים, בשל האופי של המערכת והמסלול הייחודי שלו אין לו שום סיכוי להפוך למערכת שלג, כל זה רחוק עדיין, נעקוב אחרי זה בשבוע הבא.

הוראות לנהגים: להדליק אורות ולתת קדימה להולכי רגל
נוכח הצפי למזג אוויר סוער, משטרת ישראל ערוכה בכוחות מתוגברים למתן שירות וסיוע למשתמשי הדרך. הנחיות לציבור משתמשי הדרך בעת מזג אוויר סוער:

על הנהגים להקפיד על הדלקת אורות.
יש להימנע מלנסוע בכבישים ואזורים בהם צפויים להיות הצפות ושטפונות.
יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך והראות.
אין לבצע עצירות פתע ויש לשמור מרחק מהרכב שמלפנים.
יש להיות מרוכזים היטב בנהיגה ולהימנע מכל היסח דעת, כגון: שימוש בטלפון הנייד או עיסוק עם הילדים מאחור.
חל איסור לעצור בשול הדרך אלא רק בתחנות רענון מוסדרות. אם אין ברירה ויש תקלה ברכב, יש לעבור במיידית מעבר למעקה הבטיחות הרחק מהכביש ולהתקשר ל-100. שוטרי משטרת ישראל מוכוונים להגיע ולסייע!
תשומת לב מיוחדת יש לתת להולכי רגל תוך מתן זכות קדימה להם!
נהג או הולך רגל אשר נקלע למצוקה וזקוק לעזרה, אנו מבקשים להתקשר למוקד 100 וניידת תישלח לסייע לו.

במקומות בהם יירד שלג, על הציבור לקחת בחשבון כי צירי תנועה ייסגרו מבעוד מועד ולא תתאפשר נסיעה בהם, זאת על מנת לשמור על שלום הציבור וביטחונו.

כחלק מהשירות לציבור, מוקד אגף התנועה יזרים כל העת הודעות לתקשורת על חסימות כבישים ודרכים חלופיות ולכן, מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים.
שלג תחזית ירושלים צפון חזאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד