ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

המחקר שגילה: סוד האושר - חתונה בשידוך

מחקר בדק זוגות שנישאו בשתי דרכים: מבחירה ובשידוך • רמת האושר אצל זוגות שבחרו, גבוהה יותר בהתחלה - אך מה קורה כעבור 10 שנים? מרתק

המחקר שגילה: סוד האושר - חתונה בשידוך

ד"ר טל בן שחר, ד"ר בבית הספר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי, מעלה נקודה מעניינת מאוד בתחום הזוגיות, ומדבריו עולה כי לזוגות שמתחתנים בשידוך, יש סיכוי גדול יותר להגביר את האושר במערכת היחסים שלהם.

בכתבה שהתפרסמה ב'הארץ', מסביר בן שחר את אחת הטעויות הבולטות של המערב הליברלי. לדבריו, הנטייה של אנשים לחשוב שהדבר העיקר והראשון בזוגיות, הוא למצוא את הבן אדם המתאים, ובאופן טבעי הדברים בינכם יסתדרו, אך מסתבר שזו טעות.

הוא מביא ציטוט מתוך מחקר שנערך בין שני סוגים של נישואין – נישואין מתוך היכרות ובחירה אישית של בני הזוג, ונישואין בצורת שידוך. המחקר ביקש לבדוק את רמת האהבה בתחילת הקשר ולאחר עשר שנות זוגיות.

הממצאים מדהימים: בתחילת הקשר – האהבה אצל בני הזוג שבחרו זה את זו, גבוהה יותר מאלו שנישאו בשידוך, אולם כעבור עשר שנים מתרחש מהפך ובו זוגות שנישאו בשידוך – מרגישים אוהבים יותר מאשר הזוגות שנישאו מבחירה.

"הסיבה לכך היא שהנחת היסוד במערכות יחסים שהתחילו בבחירה, היא שברגע שמתאהבים אנחנו בעצם מסודרים, הצלחנו, מילאנו את התנאים וכעת נישען אחורה וניהנה. לעומת זאת, במערכת יחסים שנוצרה בשידוך, הנחת היסוד היא שעכשיו אנחנו צריכים לבנות את הקשר, שזו הנחה הרבה יותר נכונה".
שידוך חרדים מחקר זוגיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}