כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

בעיצומו של הפיגוע האדמו"ר הרגיע: "נערוך את ה'טיש' וה' יגן עלינו"

הפיגוע נערך בסמוך לביתו של האדמו"ר מקליבלנד בעת ההכנות ל'טיש סעודה שלישית' • האדמו"ר סירב לנעול את הדלת: "אנשים צריכים להגיע - ה' ישמור עלינו" • המחבל ניסה לפרוץ לבית כנסת ונהדף

האדמו"ר מקליוולנד. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מקליוולנד. צילום: שוקי לרר


הפיגוע ברעננה: האדמו"ר מקליבלנד שהפיגוע נערך לא הרחק מבית מדרשו, סירב לנעול את דלת ביתו למרות הסכנה: "הקב"ה שומר עלינו", אמר לחסידיו.

היום (שבת) בשעות אחר הצהריים, מחבל, שוהה בלתי חוקי תושב אזור ג'נין, כבן 20 הגיע לגן העלייה שברחוב אנילביץ', שם פגש בבני זוג בני 40 ודקר אותם.

אזרח חמוש שהבחין במעשה החל לרדוף אחר המחבל שניסה לפרוץ לבית כנסת ולדקור את המתפללים. הללו בלמו אותו ונעלו את הדלת.

המחבל הגיע לרחוב רמח"ל, שם ניסה לפרוץ לבית דרך חלון הממ"ד, נתקל באישה וכלב – נהדף לאחור ואז נלכד על ידי שוטר. המחבל הועבר לחקירת שב"כ.

פצוע הדקירה שהיה במצב קשה יצא מכלל סכנה, הוא עבר ניתוח ויאושפז בטיפול נמרץ. אשתו פצועה במצב קל, היא קיבלה טיפול במיון ותאושפז להשגחה. פצועה קל שהצליחה להדוף את המחבל מביתה ממשיכה לקבל טיפול במיון. פצועה קלה נוספת שוחררה.

האירוע כולו, התרחש במרחק קצר מבית המדרש היכל הברכה של חצר קליבלנד, ומבית האדמו"ר.

החסידים ביקשו מהאדמו"ר לנעול את ביתו מחשש שישנו עדיין מחבל באזור. אך האדמו"ר שבביתו נערכו ההכנות לקראת 'טיש' הסעודה השלישית סירב ואמר: "אנשים צריכים לבוא לאכול סעודה שלישית - שלוחי מצווה אינן ניזוקין והקב"ה שומר עלינו".

את ה'טיש' ערך האדמו"ר בביתו שכן בליל שבת לקראת השעה 19:00, ירדו גשמים עזים ברעננה ובעת אמירת ה'שבת שלום ומבורך' לאדמו"ר, פרץ שטף מים אדיר לתוך בית המדרש.

המתפללים ובראשם הרבי, פינו במהירות את ספרי הקודש. זרם המים פסק לאחר כמה דקות אך ביהמ"ד כבר לא יכול היה לשמש את המתפללים.

התפילות במהלך יום השבת התקיימו באולם המוסדות הסמוך. הסעודות נערכו בבית האדמו"ר.

כזכור, לפני חודש, בעקבות הצפה של מי גשמים, נגרם נזק גדול לבית המדרש, וגובה המים הגיע למטר וחצי.
קליוולנד הצפה מחבל בית כנסת רעננה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}