ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

סיפור: הגר הגרמני שהדליק נרות במרכז ברלין

תום פרנץ, גר צדק ממוצא גרמני שזכה ב'מאסטר שף', הדליק נרות בשער ברנדנבורג ומתרגש: "כולי צמרמורת'

סיפור: הגר הגרמני שהדליק נרות במרכז ברלין
באדיבות המצלם


תום פרנץ, גר צדק ממוצא גרמני שזכה בעונה השלישית בתכנית מאסטר שף, הדליק נר חנוכה בשער הניצחון (ברנדנבורג) בברלין ואומר: "מאוד התרגשתי לקחת חלק במעמד המרגש הזה".

ביום רביעי האחרון, התקיימה בברלין הדלקת נרות חנוכה המסורתית בשער 'ברנדנבורג'. השנה, לראשונה, הוצבה לפני השער החנוכייה הגבוהה ביותר באירופה.

בשיחה מיוחדת ל'בחדרי חרדים' מספר תום, כי הרב יהודה טייכטל, שליח חב"ד ורב הקהילה היהודית בברלין הזמין אותו להדליק את הנרות.

"מדובר באחד המקומות הכי מזוהים עם גרמניה בכלל, וברלין בפרט, הוא אומר, "בתקופה בה נבנה, היה מעבר בשער שעליו היה רשום 'כניסה לחזירים ויהודים בלבד', כלומר מי שהגיע עם חזיר או יהודי צריך היה לעבור רק שם ולא בכניסה הרגילה. כמו כן בתקופת הנאצים הם הפכו את השער לסמל לשילטונם והצורר היטלר אהב לנאום שם".

תום פראנץ


"אני עדיין כולי צמורמורת מהמעמד הזה שבו הבאנו אור את אור החנוכיה ואת הרוח היהודית העוצמתית במיוחד למקום הזה. זכיתי בקידוש השם ענק להביא במיוחד למקום הזה את אור היהדות. במיוחד אני שעשיתי את הדרך הזו באתי לאורה של היהדות מעם שעשה לנו את המעשה החשוך ביותר בהיסטוריה והנה אנו מדליקים חנוכיה ואומרים שאנחנו כאן".

תום, הוזמן על ידי הרב טייכטל לאירוע השנתי של קרן היסוד, להרכיב תפריט יחודי, בבית המלון החדש 'אמאנו' שנמצא בבעלות יהודית, "מלון מפואר אך לא כשר" אומר תום.

"אז במשך יומיים, הצוות עבד יום ולילה להכשיר הכל, כדי שכשאגיע נוכל להתחיל לעבוד ולהוציא אירוע, לא רק כשר אלא גלאט, ברמת הכשרות הכי גבוהה. הבאתי מזוודה שלמה של חומרי גלם שלא יכולתי להשיג בארץ והאירוע הוכתר כהצלחה".

פרנץ, שזכה בשנת 2013 בתוכנית הריאלטי 'מאסטר שף', נולד בקלן שבגרמניה להורים נוצרים קתולים, עם השם תומאס פרנץ. במסגרת חילופי משלחות תלמידים בין ישראל לגרמניה, תלמידים ישראלים התארחו בתיכון בו למד, אז התוודע לתרבות ולמנטליות היהודית. תום עלה ישראל והתנדב לסייע לחולים ולניצולי שואה, שב לגרמניה שם התחיל לשמור מצוות, ללא שהתגייר. בשלב מסוים עזב את משפחתו ומקום מגוריו, עלה לישראל והתגייר.















תום פרנץ נר חנוכה שער ברנדנבורג טבח גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}