י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

צפו: כך מתכוננים לפיקוד על חרדים

קצינים העתידים לפקד על החרדים בגבעתי, עלו ללמוד על נבכי המגזר בבית רבה של ירושלים הדתי לאומי • תיעוד

צפו: כך מתכוננים לפיקוד על חרדים


קצינים ומפקדים שאמורים לפקד על פלוגת 'תומר' החרדית בחטיבת גבעתי הדליקו היום (א') נר חנוכה בביתו של רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, במסגרת יום הכנה לקראת פיקודם על חיילים חרדים.

פלוגת "תומר" הוקמה לפני כשנה וחצי ביוזמתו של מח"ט גבעתי לשעבר עופר וינטר. מפקד החטיבה היום הוא אלוף משנה ירון פינקלמן. בפלוגת תומר משרתים למעלה מ-200 חיילים המגיעים מ"הליבה החרדית", כשהמטרה היא שגם הקצינים שמפקדים על הפלוגה החרדית יהיו קצינים חרדים.

חיילים חרדים בהדלקת נרות חנוכה אצל הרב אריה שטרן


שרשרת הפיקוד היום מונה מפקדים חרדים, אך גם חיילים חילונים ודתיים לאומים. פיקוד על חיילים חרדים שונה משאר המגזרים מטבע הדברים, ומשום כך עוברים המפקדים יום הכנה בו הם שומעים על המורכבות והעולם שממנו מגיע חייל חרדי.

במסגרת ההכנות שהו החיילים בשבת בבית חרדי בחסות ארגון 'שחר', והיו במסגרת הכשרתם הצבאית בחסידות ידועה ובכנסת ישראל, זאת מתוך מטרה להכיר את כל רבדי הציבור החרדי.

היום התקיים יום הכנה לסגל הפיקוד של מחזור חודש נובמבר, בו השתתפו כ-20 מפקדים וקצינים של חטיבת גבעתי, שאמורים לפקד על החיילם החרדים בפלוגת "תומר".

במהלך היום סיירו החיילים בכנסת, ובסופו הגיעו להלדלקת נר שמיני של חנוכה בביתו של הרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן. זו לא הפעם הראשונה בה עורך רבה של ירושלים אירועים לחיילי צה"ל מאז כניסתו לתפקיד.







חיילים חרדים נרות חנוכה גבעתי אריה שטרן צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}