י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

טראמפ רוצה לעלות להר הבית • סערה

המועמד הרפובליקני השנוי במחלוקת החליט לעלות לבקר בהר הבית בבואו ארצה • הח"כים הערבים זועמים

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. צילום באדיבות ויקי
המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. צילום באדיבות ויקי


הסערה הבאה? המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ שוקל לעלות להר הבית במהלך ביקורו בישראל, כך פרסם הג'רוזלם פוסט.

לפי הפרסום, צווות של המועמד השנוי במחלוקת, בודק את העניין בצורה רצינית. ב"רשימה המשותפת" מאיימים כי הביקור עלול להבעיר את האזור.

יו"ר 'ועדת ירושלים' ברשימה המשותפת, חבר הכנסת אחמד טיבי, אומר כי באם יתברר שאכן דונלד טראמפ מתכוון לבקר במסגר אל אקצה, מדובר בניאו נאצי שהוא גם פירומן בינלאומי.

"איך יעלה על הדעת שמי שמתבטא נגד מיליארד וחצי מוסלמים בעולם יבקר במסגד אל אקצה, אסור לאפשר את הביקור הזה ואני מקווה שחבריו ומקבליו פניו בארץ יימנעו זאת ממנו אחרת אחרים יימנעו את הדבר" אמר ח"כ טיבי והוסיף כי "מסגד אל אקצה הוא לא מקום שטיפוסים נאלחים כאלה אמורים להגיע אליו, טראמפ ברחבת המסגדים הוא כמו צלם בהיכל".

ח"כ טלב אבו ערר אמר כי "מדובר באיש גזען שמבקש להגיע לנשיאות המעצמה הגדולה בעולם דרך הסתה וגזענות נגד האומה המוסלמית בעולם ולכן הוא אינו רצוי בארץ, לפחות על הערבים כאן, שמהווים 20% מהאוכלוסיה בכלל וגם על חלק בלתי מבוטל מהיהודים. רק ראש ממשלה גזען מארח גזען כזה.

"אם נתניהו יעשה זאת זה יוכיח שהוא מעודד הסתה וגזענות נגד מוסלמים ומעורר מלחמת דת ואם טראמפ הגזען מתכוון לבקר באל אקצא, שהוא המקום הקדוש ביותר למוסלמים כדי לפגוע ברגשותיהם של מי שמסית נגדם הוא ונתניהו ישאו באחריות , כי ביקור כזה יתסיס ויבעיר את האזור כולו. אני מזהיר".
טראמפ הר הבית הרשימה המשותפת אחמד טיבי רפובליקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}