ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

"לקחו את הכסף לישיבות החרדיות, והעבירו לישיבות שלהם"

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים נאם אמש בכינוס הקהילה הליטאית ברמות א', ותקף את 'הבית היהודי' בחריפות רבה • בנוסף, דיבר גפני בגילוי לב על תיקון חוק הגיוס, ופירט את הישגי התקציב האחרון • האזינו להקלטה

ח"כ גפני, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ח"כ גפני, צילום: יונתן זינדל, פלאש90


יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יצא אמש (א') בהתקפה חריפה כנגד 'הבית היהודי', והאשים אותם כי לקחו את הכסף של הישיבות החרדיות לישיבות הדתיות לאומיות.

את הדברים אמר גפני בכנס שנערך בניני האומה על ידי 'קרן התורה' שעל ידי הקהילה החרדית ברמות א' בירושלים. בנוסף, גפני הסביר את חשיבות תיקון חוק הגיוס ואמר כי "בחודשים הקרובים היו אומרים לחלק לבחורי הישיבות צווי גיוס לצבא וזה נמנע". יו"ר 'דגל התורה' התייחס גם לקיצוצים שנעשו בקדנציה הקודמת, ואמר כי החזירו את הבטחת ההכנסה ותקציבי הישיבות.

0_mnp8fk92


בהקלטה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נשמע גפני אומר - "אני רוצה לומר לכם, אנחנו נמצאים כאן בקהילה של בני תורה ואני רוצה שתדעו כי אין בעל הנס מכיר בניסו. היה צריך ועלול היה להיות בעוד כמה חודשים שבני התורה יקבלו צווי גיוס.

"לא שמישהו היה מתגייס, לא שמישהו היה עוזב את התורה - חס וחלילה, לא היה קורה דבר כזה, אבל האנדרלמוסיה שזה היה גורם. הנושא שהיה צריך אולי להסתתר, אני לא בטוח שהערב הזה היה יכול להתקיים.

"יכול להיות שהיינו צריכים לשבת ולטכס עצה מה עושים באמצה השנה הנוכחית כדי לשמור את עולם התורה, ונעשה לנו נס. והממשלה ההיא עברה מן הארץ בניסים גלויים, ואנחנו יכולים לשבת פה קהילה של בני תורה ולדבר איך מחזקים את הבחורים, נס גלוי. אנחנו צריכים להיאבק והמאבק לא מפסיק. זה לא שאנחנו יושבים על זרי הדפנה, אנחנו יודעים שהמלחמה תימשך מבית ומחוץ - לא פשוט המאבק שלנו, כך לימדונו רבותינו".

גפני הוסיף והתייחס לתקציבי הישיבות ואמר - "ראיתי ניירות שהיו אמורים להוריד את תקציב הישיבות ל-70 שקל לשנה עבור תלמיד, שזה לא דבר של מה בכך. שלא נדבר על הבטחת הכנסה לאברכים שהפסיקו את כל זה, והחזרנו בחזרה. החזרנו את הבטחת הכנסה, החזרנו את תקציב הישיבות, ואני חייב לומר לכם היה לי היום ישיבה וישבנו על הנושא הזה. בממשלה הקודמת קיצצו בתקציב הישיבות באופן נורא ואיום, ותכננו השנה לקצץ עוד רבע".

בהמשך גפני יצא במתקפה כנגד הציונות הדתית ואמר - "בציונות הדתית לא נפגעו. פשוט הגדילו את התעריף שלהם - לנו הורידו ל-240 שקל לנקודה, ולהם העלו 1548 שקל. הם היו שותפים יחד עם לפיד, ועכשיו כשהכול חוזר חזרה, תחזרו גם אתם לאותו מקום שהייתם ב-2012.אך הם רוצים להישאר עם כל הכסף הזה שהם לקחו מאיתנו, ואותו דבר במשרד החינוך".
גפני גיוס הבית היהודי תקציב ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד