י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

עזרה ראשונה נפשית - לראשונה במגזר החרדי

תלמידות מסלול יעוץ חינוכי במכללת מבחר ישתתפו ביעוץ באמצעות דואר אלקטרוני • הייעוץ מוצע ללא תשלום ומפוקח ע"י אנשי מקצוע מטעם מבחר

עזרה ראשונה נפשית - לראשונה במגזר החרדי


מכללת מבחר מציעה, לראשונה בציבור החרדי, שירות עזרה ראשונה נפשית באמצעות דואר אלקטרוני.

השירות יעניק תמיכה מקצועית בתחומים כמו: קשיים של תלמידים בתחומים רגשיים חברתיים או לימודיים, התמודדות עם קשיים בעבודה, חינוך ילדים ועוד. תיבת הדואר תתופעל על ידי סטודנטיות לתואר שני במסלול ייעוץ חינוכי במבחר, המוכשרות במסגרת לימודיהן להעניק יעוץ מקצועי ברמה הגבוהה ביותר. תיבת הדואר תפוקח ע"י ד"ר אסנת רובין העומדת בראש התכנית במבחר. ד"ר רובין מסבירה כי מתודת הטיפול באמצעות דואר אלקטרוני מוכרת היטב בספרות המחקרית בעולם וכי ניכר שיפור ביכולת ההתמודדות של הפונים עם הקשיים שהחיים מציבים בפניהם.

"לא אחת אני שומעת על נועצים שלוקחים איתם בכיס את מכתב התשובה שאנחנו כותבות בתגובה לפנייה. במהלך היום הנועצים מתבוננים בעצות שקיבלו מאנשי המקצוע ובכך משפרים את דפוסי ההתנהגות שלהם או מקבלים חיזוק העצמה ותמיכה לחוויות שהם חווים ולתהליכים שהם עוברים" אומרת ד"ר רובין. חשוב לציין כי הפנייה נעשית בצורה דיסקרטית לחלוטין, והסטודנטיות מקבלות אך ורק את תיאור המקרה והבעיה אך ללא כל פרטים מזהים, כך שניתן לפנות ללא חשש. בנוסף, ד"ר רובין כמי שעומדת בראש התכנית מקפידה על כך שהפנייה תגיע מילדים או מנשים בלבד, בשלב זה, היות שמי שעונה על המכתבים הן סטודנטיות. הייעוץ הינו ממוקד וכולל תשובת דואר אלקטרוני אחת שנכתבת ע"י הסטודנטיות ועוברת סינון ובקרה של ד"ר רובין. מדובר בפרויקט יחיד במינו, בו משתתפות כמה עשרות סטודנטיות במסלול ייעוץ חינוכי במבחר, הזוכות להכשרה ב"חממה לטיפוח מיומנויות ייעוץ" לצד תרומה חשובה ומשמעותית לקהילה.

"הסטודנטיות צריכות להביא לידי ביטוי את כלל המיומנויות הייעוציות אותן למדו במהלך שנות הלימוד במבחר ולתמצת אותן לדף תשובה אחד. זו אומנות ! אין לי ספק שהערך המוסף אותו יקבלו הסטודנטיות הינו משמעותי כהכנה לעבודת הייעוץ שמצפה לבוגרות במקומות העבודה השונים. אני קוראת לתלמידים ולנשים חרדיות, שמרגישים צורך לשתף נשות מקצוע חרדיות בהתלבטויות שונות, לשלוח אלינו דואר אלקטרוני ולקבל תשובה מקצועית"אומרת ד"ר רובין. השירות מוצע ללא כל תשלום ולא מחייב השארת פרטים אישיים כלשהם. השירות כפוף לכללי האתיקה המקצועית, ובמקרה שאנו חושבים שיש סכנה לנועץ או לאדם אחר אנו מפנים אותו להמשך טיפול.

מכתבים ניתן לשלוח לתיבת דוא"ל [email protected]



עזרה ראשונה טיפול נפשי חרדים אקדמיה רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}