כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

מלחמה בשמואל הנביא נגד הסטנדרים

מאז עבר שופץ קבר שמואל הנביא, לא מאפשר המנהל האזרחי לאברכים הלומדים במקום להכניס סטנדרים ללימוד

מלחמה בשמואל הנביא נגד הסטנדרים


תהיה הסיבה אשר תהיה, לתמונות הבאות אין שום הצדקה: יהודים שבאו להתפלל בקבר שמואל הנביא בירושלים, נחרדו לגלות שאין במקום סטנדרים, כיסאות או ספרים.

הנוכחים במקום מספרים, כי הם סובלים מהתנכלות של הרשויות שמונעות מהם ללמוד במקום, ובכל פעם שהם מביאים באופן עצמאי כיסאות או סטנדרים כדי ללמוד מעל ציונו של שמואל הנביא, הם נלקחים מהם, לעתים אף באלימות של ממש.

תושבי שכונת רמות וגבעת זאז שבוחרים לעלות מעת לעת לקבר מעידים ל'בחדרי חרדים' כי לאחרונה, בשל המתיחות הבטחונית, כמעט ואין מתפללים במקום, ואילולא הירתמותם של האברכים שמגיעים להתפלל במקום מידי יום וללמוד בכולל קטן שהוקם במקום, המקום היה שומם. "הם צריכים לקבל פרס ולא מלחמה, הם צריכים לקבל סיוע ולא מאבק", מסכם אחד המתפללים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר הרב ישעיהו כץ, אחד המתפללים במקום, כי לעתים יש בעיות עם הערבים באזור. "אנחנו שומרים על קבר שמואל הנביא, ולא רק שאף אחד לא מעריך זאת, אין לנו אפשרות לשבת נורמאלי וללמוד תורה ולהתפלל כאן, זו בושה וחרפה".

מתפלל נוסף ציין שרק לאחרונה שיפצו את מתחם קבר שמואל הנביא במיליוני שקלים, אך אין סטנדר או כיסא אחד לרפואה בכל המקום. "אפילו אין איפה להניח תפילין או לשבת בנחת ולפתוח ספר, איפה נשמע כדבר הזה?"

"אנחנו נצא למאבק עד שיאפשרו לנו להתפלל וללמוד כראוי באחד המקומות הקדושים והמשמעותיים ביותר לעם היהודי", אומרים המתפללים במקום, שאף רתמו לכך את הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שכתב מכתב בו שיבח את מעלת לימוד התורה בקברי צדיקים וקרא לסייע בידם.

קבר שמואל הנביא: אברכים לא מורשים להכניס סטנדרים ללימוד


אלא שבשיחה עם גורם במנהל האזרחי, האחראי על המקום, הוא מציג נקודת מבט שונה. לדבריו, "אדם אחד (שמו שמור במערכת) השתלט על המקום והוא חומס אנשים בצדקות. ומטריד מתפללים ומתפללות שהתלוננו כמה פעמים למנהל האזרחי. זה אפילו לא כולל ממוסד, אלא כמה תמהונים".

לדברי הגורם, "לאחרונה שיפצו את האתר בהשקעה של מיליונים ואז הוחלט במינהל האזרחי לשים לזה סוף. יש שם ספסלים שמיועדים למתפללים, אבל סטנדרים לא הסכימו להכניס כדי למנוע ממנו אחיזה. הוא מנסה להציק לנו בדרך קבע. מדובר במקום קטן ולא מתאים לכולל. אם הם רוצים להיות שם - הם צריכים לשמור על הנהלים כמו כל אחד אחר".

תגובת המנהל האזרחי: "מתחם ציון הקבר הינו קטן ועל כן הוחלט לטובת בטיחות המתפללים, להמנע מהכנסת כיסאות וסטנדרים למתחם. אנשי הכולל מתפללים במתחם ציון הקבר ללא אישור ולאורך שעות היום בלי הבחנה והתחשבות ובכך מונעים משאר המתפללים המעוניינים להיכנס לציון הקבר ולהתפלל.
המנהל האזרחי, אשר שיפץ את המתחם לאחרונה ומנהל אותו במסירות לאורך כל השנה, לא יאפשר השתלטות והפרעה לכלל המתפללים במקום על ידי בעלי אינטרסים. אנו נמשיך לפעול יום ולילה על מנת לאפשר לכלל המתפללים במקום להגיע לממש את זכותם להתפלל ללא הפרעה".









נבי סמואל אברכים לימוד סטנדרים כולל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}