י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

הישיבה החסויה של מימרן ודרעי

לא הדרעי שחשבתם • לייבל'ה הוצף עם סיפורו של 'המחדש' ויצא לחפירה לאישור • מסע השלום בבעלזא וההשקפה של הראשל"צ

הישיבה החסויה של מימרן ודרעי


"אמא שלי ממרוקו, כן ממרוקו", פיזם לייבל'ה להנאתו שיר ששמע פעם באוטובוס, או ברדיו של השכן, או לך תזכור מה היה התירוץ, כשעל הצג צצה הודעה מאח ותיק למקצוע הרכילות. חובבן בעל שם שאף זכה בעצמו להופיע לא אחת במדורי לייבל'ה.

"יש לי בשבילך משהו עסיסי", פמפם הרכילאי ועורר את תאבונו של לייבל'ה. "מה דעתך העכשווית על ההשקפה של הראשל"צ?"

"אם אתה מתכוון לסכסוך המתמשך בין תחנות הרדיו החרדיות ולמכתבי מרן הגאון רבי יצחק יוסף - לא תוציא ממני מילה", הזהיר לייבל'ה.

"מי דיבר על אתרוגים מרוקאים אחרי סוכות?" התעלל הרכילאי בסבלנותו הפוקעת של לייבל'ה. "אני מדבר על משקפיו החדשים, פשוטו כמשמעו, של הראשל"צ".

מתברר כי לפני מספר שבועות ביקר הראשל"צ באופטיקה מיכאל בקרית מלאכי. הבעלים המקומי מיכאל ישראלי, המקורב לרב, הספיק למדוד את מספר המשקפיים של בעל ה'ילקוט יוסף', והשבוע הוא העניק לרב משקפיים חדשים במתנה.





ואם בהשקפה עסקינן, לייבל'ה הוטרד השבוע בעשרות פונים בעניין 'המחדש'. "יומון חדש עומד להפציע בשמי המגזר" התעקשו מקורות כבר יממה קודם לעליית הקמפיין המושקע. כאילו לא די בארבעה הקיימים, וברביעיית השבועונים המתלווה אליהם, ועוד כמה שרק ה-TGI מכיר, מי יהיה מסוגל להשתלט על כל המלל הזה? ובכלל, לא חבל על יערות הגשם?

הלחץ הבלתי פוסק ממכרים מאז הישיבה-קטנה, הביאו לניסיונות לחפור בקרב אנשי משרד הפרסום 'מקס דיגיטל' האם מדובר בקמפיין באנרים לעיתון חדש ומחדש, רק הגבירו את הסקרנות וסיפקו ללייבל'ה סיבות לחשוד כי היומון ששמחה מבטיח שהוא פרינט - יישאר בדיגיטל, אבל מה שברור הוא כי כל נגיעה בתחום העתונות החרדית מקפיצה ומעוררת דובים. כמות הפניות שהגיעה ללייבל'ה, גם מצד בכירים במגזרנו, בניסיון להבין מי עומד מאחורי העיתון, העבירה את הסלולרי למצב שקט, כך לפחות יומיים. ואם בכל זאת יהיה עיתון? לייבל'ה מתנדב לכסות להם את מדור הרכילות, תמורת תשלום נאה, כמובן.

שמחת בית בעלזא-מחנובקא-בעלזא
ונפתח בבשורה הטובה של השבוע: לקראת חצות ליל באחד האמשים התבשר לייבל'ה כי לא עוד מריבות ומחלוקות, בעיתונות החרדית מכירים סופסוף בקיום החסידות של ארל'ה יקטר ואף הפכו אותה למכנובקא-בעלזא. כן כן, מי היה מאמין, אולי הימים הם צוק העיתים. לייבל'ה, ספקן כתמיד, חשב שמא מדובר במחווה קטנה בלבד, אך בשני בערב שמע כי הרבי מבעלזא מגיע במיוחד לבני ברק ומשתתף שעות ארוכות בשמחת החסידות, למגינת ליבם של כמה חבר'ה מלונדון.

ולא רק השתתפות הייתה, אלא גם לחיצת יד נרשמה: נגיד החסידות מרחוב רש"י, אליש אנגלנדר (87, עד מאה ועשרים) ניגש ללחוץ את ידו של הרבי מבעלזא, ופה כבר לייבל'ה לא יכל להסתיר את התרגשותו, אך מיד בהמשך ראה גם את הדובר הבעלזאי המסור שייעל'ה וינברגר משתתף בחתונה, או אז נפל לו האסימון סופית שהאמת והשלום אהבו. וינברגר, שועל קרבות ותיק, הציע ליקטר ללחוץ אף הוא את היד. לא ברור מה יקטר ענה לו, בכל מקרה כפי הצפי השבוע וינברגר יכול להיות רגוע לקראת מסע רכישת בלינצע'ס מאסיבי של חסידי מכנובקא.

מלבד כל זה לייבל'ה פגש גם בראש עיריית אלעד, שרוליק פרוש, שבא לאחל מזל טוב לרבי ממכנובקא. לייבל'ה תמה שנים ארוכות לאיזה אגף פוליטי משתייכת מכנובקא, האם לדגל התורה מצד בעלזא בעבר או לסיעה המרכזית ושמא לביתם הטבעי - שלומי אמונים. אם תשאלו את אליש, הוא בכלל בסאטמר.





ובבוקר למחרת החתונה, המריא הראיס של אלעד ליאס שברומניה, למסע הרבנים והישועות על קברו של אבי שושלת בית שטפנשט המעטירה, בראשות הרבי אברהם יעקב סלומון. לייבל'ה מתחרט שלא נסע בגלל השלג הקפוא והאישה הזועמת, אבל בעזרת ה' עוד נכונו הזדמנויות למסעות.





וגם זה ראש העיר (ומשקפי השמש ז"ל) בסיור עם נשיא קבוצת איילון לוי יצחק רחמני, הנגיד הגדול שהבטיח לסייע לעיר.





ומאחורי כל ראש עיר יש דובר מוצלח, הלא הוא חיים לוריא, שנצפה בסוף השבוע יחד עם עורך העיתון המקומי 'קוראים אלעד' סוגרים דילים בישיבת עבודה.





ואפרופו מכנובקא והשתייכות מפלגתית: גם חנוך זייברט, שנח מעט בין טיסה לטיסה, לא החמיץ את החתונה הנוכחית, וכמובן התברך מהאדמו"ר.





ואפרופו זייברט: השבוע דווח בקבוצות הבני ברקים כי רכב השרד של הראיס המקומי חונה בחניית נכה. מקורביו מיהרו להכחיש וציינו כי הנהג בפנים, אך בכל זאת לייבל'ה טוען שזה לא יאה, ויש גם תמונה. אצל ברקת אגב, התשובה הזו לא מספקת - בבירה אימצו את היד הקשוחה של חולדאי, דוחו"ת חנייה בירושלים ניתנו אף ניתנו, גם כשנהגו של לייבל'ה ישב ברכב באדום-לבן. אז שלא נדבר על חניית נכה.

בקיצור, לייבל'ה שוקל לעבור דירה לבני-ברק. אם לא תימצא דירה, לפחות חנייה.



, ,

פינת התקשורת
ומכאן לפינת התקשורת המורחבת. נפתח בחשיפה לאלו שאינם מחזיקים חשבון פייסבוק, על מפגש מרתק של צמרת התקשורת החרדית באישון ליל במרתף יינות נודע בירושלים. מטעמים הכמוסים עם מפיק הערב קובי סלע והמנהלת בפועל יונת קפלן, נמנע לייבל'ה מלפרט באיזה ערב מדובר, אך הוא יכול לספר כי במקום נערך טקס השקה למותג הפרמיום של 'שמחונים', ששימש תירוץ ראוי לפנק את בכירי הברנז'ה בנשנושי בשרים, טעימות ויסקי מקלאן וסיגרים קובניים למהדרין.

במשתתפים: אבי גרינצייג (בחדרי חרדים), אבי מימרן (קול חי), יצחק נחשוני (מרכז העניינים), אריאל דרעי ומשה גלסנר (קול ברמה), ישראל פריי (בקהילה) וישראל פריד (גלי ישראל), אלי עציון (מצב הרוח), והמאבטח בדימוס וסגן ראש העיר לעתיד יצחק פינדרוס.

כטוב לב המשתתפים בוויסקי עלו לדיון שלל נושאים מרתקים שעל הפרק. לייבל'ה חתם על הסכם סודיות מחייב ולפיכך הוא נאלץ להשאיר את קוראיו המסורים במתח. רק זאת נציין, כי לא מן הנמנע שיתכן שבחדר המדובר נרקמו מעברים מסוימים בין כלי תקשורת, ולא, לא מה שחשבתם.

צילום: בועז בן ארי




ואפרופו מנכ"ל בקהילה ישראל פריי, הבחור החרוץ נצפה בשלישי האחרון משתתף ביום מכירות vip של 'הצורפים', כשהוא בודק לאיזה אדמו"ר תתאים חנוכיה בסדר גודל עצום, חנוכיה כזו שנדרש שרפרף בשביל להעלות בה את הנרות, כי מה לעשות, רוב האדמו"רים לא זכו בגובה של ממש.





ואפרופו קובי'ס, היחצ"ן/שדרן וחובב העניבות הנודע נמלט בשבוע האחרון חו"לה למטרה שלייבל'ה עדיין לא יכול לחשוף. פרטים בקרוב.

ומה שדווקא כן נחשף השבוע, בלי עזרתו של לייבל'ה, הוא שמו המלא והמקורי של הכתב הפוליטי באתר הבית, אל תאמר מעתה אבי שיף אלא עקיבא ווייס. לייבל'ה ושאר צוות בחדרי חרדים - אלי כהן, אברמי פרלשטיין ויונה שוב - אומרים שאפו.

עובדי החדשות במערכת עיתון 'יתד נאמן' יצאו ביום ראשון השבוע מבתיהם אל עבר מלון ויז'ניץ ציפורי קלאס בבני ברק (ברטר כמובן), שם נערכה אסיפת גיבוש מיוחדת של מערכת החדשות בעיתון בשילוב סיעור מוחות לשדרוג העיתון היומי. במפגש נשאו דברים חבר הוועדה הרוחנית הגאון רבי נתן זוכובסקי, מנכ"ל העיתון זליג אורלנסקי והעורך ישראל פרידמן. מסמר האירוע היה האיש האהוב במערכת, אריה זיסמן, שניהל את הדיאלוג בין כל המשתתפים. במערכת טוענים שהכנס הסתיים עם 'ים של רעיונות' שאת חלקם הגדול נראה בקרוב מעל דפי היומון. לייבל'ה ימשיך לעקוב ולעדכן.

ואפרופו יתד: לאחר שלייבל'ה שבע מנסיעות לחו"ל, שליחי לייבל'ה בנתב"ג דיווחו על נסיעה של העיתונאי יחיאל סבר למסע בגולה, מי שהגיע הפעם ללוות אחרי שחזר בעצמו מטיסה הוא הגיס בצלאל קאהן מרדיו קול חי. סבר הניח לרגע את המזוודות בצד והספיק לשלוח את הכתבה האחרונה למערכת בז'בוטינסקי, שעברה כמובן את אישור הוועדה הרוחנית, וכך החמיץ את הביקור של מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט אצל הגר"ח קנייבסקי בחסות הבוס יעקב גוטרמן.





ואפרופו חו"ל: לידיעת מנהלי המוסדות בירושלים, מחזיק תיק החינוך צביקה כהן לא ישהה בשבוע הקרוב בארץ ישראל, לאחר שיצא לנכר לקצת יותר משבוע.

איש קול חי הותיק יוסי צלינקר אירח במשרדו השבוע את הרכש הטרי של התחנה איתי גדסי ואת הצמוד ישראל כהן. לייבל'ה בחן את האפשרות שצלניקר מתכוון להעסיק את הצמד החריף בתחום יחסי הציבור ולבסוף גילה כי הם כבר תפוסים... לפחות יצאה מזה תמונה.





ולסיום הפינה, מישהו בלשכת העיתונות הממשלתית מתכנן מחדש את כיבוש גוש קטיף, אחרת קשה להבין את המייל דלקמן, שנשלח לעיתונאים השבוע.



, ,

מן הגורן ומן היקב
שעת לילה מאוחרת במשכן ישראל, ויש מי שמעדיף להשתגע: אושי מדינה, המזכיר של סיעת ש"ס, נצפה חובש כובע מיוחד במליאה - רגע לפני אישור חוק הגיוס המתוקן. לרגע לייבל'ה לא הבין - תיקון חוק הגיוס הוא אירוע רציני או משעשע ?! הביט לייבלה בשעון המחוג ורוחו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב שרתה עליו: נלמד עליו זכות, העייפות הכריעתו





ובעוד צעירי ש"ס משתעשעים, הדור הבא של 'שלומי אמונים' לוקח את החיים ברצינות: במעמד הכנסת ספר תורה שהתקיים בשלישי בערב אצל הנגיד משה הלפרין לבית הכנסת של טשורטקוב בצפת, נצפה הכוכב הצעיר של משפחת פרוש, יענקי, כשהוא מפזז עם ספר התורה של בן דודו. לייבל'ה תמיד אומר שאצל פרוש - משפחה זה משפחה.





תושבי בני ברק הופתעו במוצ"ש האחרון לגלות את שלמה סורסקי, האיש והביג ליס, מרכיב על גג הרכב מזרן. לאחר חפירה קלה, התברר ללייבל'ה כי סורסקי שהה בשבת במרכז וגייס בדקה ה-90 מזרן חסר, אותו נאלץ להחזיר במוצאי.





עוד ספורטאי לרשימת 'רב הספורט הישראלי'. לביתו החדש של שופט הכדורסל הישראלי הבכיר דוד רומנו, הגיע ר' יענקל'ה גלויברמן כדי להתקין מזוזות ולברך. לייבל'ה מקווה שרומנו יזכור את המחווה בביקור הבא ביד אליהו.





כשמקהלת שירה ור' שלמה טויסיג החליטו להפתיע עם 'במרום' של ברוך ויזל, הם הופתעו לשמוע שמלחין השיר, איש הצללים זאבי פליגמאן נמצא באולם, והזמינו אותו להצטרף לביצוע.

וידאו פליגמן - לייבלה


ועוד במוזיקה: הזמר יונתן רזאל עובר דירה לגבעת זאב, ממקום משכנו בנחלאות הירושלמית. לייבל'ה מאחל ברכת יישוב טוב. ומעדכן את החברים בגבעה, מהרו להזמין את יונתן לקבלת-שבת קרליבך, כי בשבת הבאה החברה מרמות כבר שריינו את חיזקי סופר.

ואפרופו רמות ומעברי דירה: זה הזמן והמקום לאחל יישוב טוב גם לחזן אהוב המדור דובהל'ה הלר ולאשתו המושכת בעט ובחוט שושי הלר, לרגל המעבר הקליל. שיהיה בנחת וברווח!, ,

פינת המזל טוב:
מזל טוב לרבנית 'הבוררת' ברוריה זבולוני, שחיתנה אמש את בנה באולמי אווניו. לייבל'ה מאחל רק נחת לאם המאושרת ומבטיח לפצות בהשתתפות כפולה ומכופלת בחתונת הבן הבא, בעז"ה.

מזל טוב לצלם חצר חסידות בעלזא המעטירה אנשיל בעק, שחבק בת לאחר הבן הגדול. לייבל'ה מאחל מזל טוב מכל הלב לאיש בעל הלב הגדול.

ועדיין בבעלזא ביום שלישי השבוע חבק ישראל דרילמן העורך הגרפי של 'המחנה החרדי' בן, למרות טרדות השמחה, היא לא מנעה ממנו לעצב את מראות שמחת החתונה במכנובקא שיופיעו לראשונה גם בבטאון הבעלזאי שכן הא גופא 'שמחת בעלזא'.

ברכת מזל טוב למשה נתן שמעון רוזנבלט, האיש ותיווך גור בארץ במודיעין עילית, לרגל שמחת נישואי בתו הבכירה ביום שלישי השבוע במודיעין עילית. לייבל'ה משגר התנצלות רבתי על היעדרותו.

ומזל טוב לאיש מירון, הגבאי המסור זה שנים רבות הרב חיים בן שמעון, לרגל אירוסי בנו מבחירי ישיבת 'נחלת משה'.

זהו. יש לכם מזלטים נוספים? טקבקו.
אם תהיו מקוריים לייבלה יצייץ אתכם
לייבלה בעלזא אנשיל בק יענקי פרוש ראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}