ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

גדעון סער תוקף את נתניהו: "הממשלה נמצאת בפיגור"

בכיר הליכוד והשר לשעבר שובר שתיקה - בטור שהוא מפרסם הבוקר, הוא מנתח את המצב הביטחוני ומצביע על האשמים במתקפת הטרור הנוכחית • "שנה שירושלים בערה בעצימות נמוכה, ודבר לא נעשה. כעת האלימות גלשה לישראל כולה"

גדעון סער, פלאש90
גדעון סער, פלאש90


השר לשעבר גדעון סער, מי שעד היום נחשב לאחד הבכירים בליכוד, יוצא הבוקר (ג') בהתקפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מדיניות הממשלה והמצב הביטחוני, וקורא - "הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים. משליפות למדיניות".

בטור מיוחד שמתפרסם הבוקר ב'ידיעות האחרונות', מנתח סער את המצב הביטחוני ואת קבלת ההחלטות הנגררת של הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו.

"חודש וחצי בתוך האינתיפאדה השלישית, הגיע הזמן להתעשת. מיצינו את הנגררות הרגילה, אותו דפוס פעולה שבו חזינו במהלך 50 הימים הארוכים של צוק איתן. הגיע הזמן להפסיק להאמין שניתן "להכיל" את האירועים לכלל דעיכה באמצעות תגובות מדודות. חסרונה של כל יוזמה מוחשי ממש כמו חסרונה של אסטרטגיה או תוכנית כלשהי, יש להתחיל ליזום כדי לנצח".

וסער ממשיך - "אין זה נכון שלא ניתן לנצח במערכה הזאת. היו מי שאמרו זאת גם במהלך האינתיפאדה השנייה. הם טעו. ישראל הכריע אז את הטרור המתאבדים.

"גם אם מאפייני האינתיפאדה הנוכחית שונים, גם אותה ניתן להכריע. הסתכלות על מאורעות כעל רצף פעולות "טרור של יחידים" היא שגויה, זהו מאבק לאומי. הדבר החשוב הוא יצירת מאזן הפסדי לצד שבחר לנקוט באלימות. מאחורי גל הטרור הנוכחי עומדים כל הפלגים הפלסטיניים, מעודדים את האלימות ודוחפים להסלימה".

וסער תוקף: "כמו בצוק איתן, קברניטי המערכת מעדיפים לנקוט "עוד מאותו הדבר" ולהדוף כל רעיון אחר", ועוד - "ברור לחלוטין שהממשלה מצויה בפיגור ניכר אחרי האירועים. היא נוקטת באיחור רב צעדים שאולי צריך לנקוט מלכתחילה בעת שהאפקטיביות שלהם נמוכה.

"כך בערה ירושלים בעצימות נמוכה במשך שנה. הדרג המדיני ידע שיש להציף את הבירה בכוחות שיטור וביטחון בהיקפים משמעותיים, אך הדבר לא בוצע. משהתעשת, כבר גלשה האלימות מירושלים לישראל כולה.

"התפיסה שאין "לסגור שטח" כדי לא להרחיב את מעגל התסיסה התעלמה מההתפתחויות בחברון ובסביבתה, טיפול משמעותי בתופעת השב"חים נעדר. יש לשקול ברצינות חזרה לכלי מרתיע ואפקטיבי שננקט בעבר ונזנח: הגירוש. בעיקר כשמדובר במסיתים שהם כפי שמודים גם דוברי הממשלה, המנוע של האלימות הנוכחית".

וכאן סער מפנה את האש לראש הממשלה עצמו - "נתניהו נהנה מתנאים אסטרטגיים נוחים יחסית: סוריה וחיזבאללה שקועים עד צוואר במלחמה הפנימית בסוריה, העולם הערבי עסוק בעיקר בעצמו. אירופה חרדה מטרור האסלאמיסטי.

"הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים, משליפות למדיניות. ראש השב"כ לשעבר ח"כ אבי דיכטר אמר לאחרונה כי ההבדל בין גל הטרור לאינתיפאדה הוא אובדן שליטה, נקודה זאת נחצתה. עתה יש להחזיר את השליטה. להחזיר את הביטחון לישראל ולאזרחיה".
גדעון סער טרור בנימין נתניהו ליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}